Colors: Purple Color

Państwa Europy Środkowo-Wschodniej odpowiadają za blisko 20 proc. produkcji pojazdów UE – wynika z raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego „Przemysł motoryzacyjny w krajach Grupy Wyszehradzkiej”. W 2017 roku w Polsce przemysł motoryzacyjny wraz z branżami z nim kooperującymi wygenerował 730 tys. miejsc pracy i płace o wartości 5,39 mld euro.Niemal 1/3 eksportu polskiej branży motoryzacyjnej trafia do Niemiec, które aktualnie doświadczają spowolnienia gospodarczego. Czy wyzwania koniunkturalne u naszych zachodnich sąsiadów i światowe trendy zacisną hamulec ręczny dla szybko rozwijającego się sektora automotive w CEE?

Emisja serialu „Czarnobyl” zwróciła uwagę widzów całego świata na katastrofę ekologiczną sprzed lat. Dane ukraińskiego rządu i ośrodków analitycznych pokazują, że takie „czarnobyle” są rozsiane po całym kraju. Winę za taki stan rzeczy ponosi liberalne podejście do kwestii ekologii, która od lat przegrywa nad Dnieprem z polityką i biznesem.

W 2003 r. Komisja Europejska przyjęła trzeci europejski program działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego, którego celem było zmniejszenie o połowę liczby ofiar śmiertelnych wypadków drogowych do 2010 r. Chociaż początkowy cel nie został całkowicie osiągnięty, postanowiono kontynuować jego realizację zakładając zmniejszenie o połowę ogólnej liczby ofiar śmiertelnych wypadków drogowych w UE do 2020 r. w stosunku do 2010 r.

Po raz kolejny rozgorzała debata na temat zadłużenia Ukrainy. Pojawił się pomysł wstrzymania przez naszego wschodniego sąsiada obsługi zobowiązań wobec międzynarodowych instytucji finansowych i zachodnich partnerów.

Choć Ukraina zajmuje siódme na świecie miejsce pod względem rozpoznanych złóż węgla kamiennego (przypada na nią prawie 4 proc. wszystkich zapasów), to górnictwo znajduje się w zapaści, więc kraj ten jest gigantycznym importerem „czarnego złota”.

Bądź na bieżąco

Najczęściej Czytane