LOT uruchomił jedno z najbardziej oczekiwanych połączeń tego lata. Pasażerowie mogą polecieć bezpośrednio z Warszawy na Florydę. Rejsy będą realizowane cztery razy w tygodniu samolotami Boeing 787-8 i 787-9 Dreamliner. Miami to już dziewiąte połączenie polskiego przewoźnika do USA.

Rejsy do i z Miami będą się odbywały w każdy poniedziałek, środę, piątek i sobotę. Starty z Lotniska Chopina w Warszawie planowane są na godz. 12:05, a lądowanie w Miami o 17:30 czasu lokalnego. Z Florydy pasażerowie wystartują rejsem wieczornym o godzinie 20:05, by wylądować w Warszawie o 12:15 następnego dnia.

Rejs z Warszawy do Miami potrwa 11 godz. i 25 minut. To połączenie do Miami będzie obsługiwane wyłącznie Boeingami 787 Dreamliner.

„LOT rozpoczyna operacje lotnicze do nowego miasta w USA, otwierając tym samym Polakom i pasażerom z Europy Środkowej i Wschodniej najkrótszą drogę na Florydę. Miami nie bez powodu jest drugim najchętniej odwiedzanym przez zagranicznych turystów miastem w Stanach Zjednoczonych. Znane z tętniącego życiem kurortu South Beach, piaszczystych plaż i lazurowej wody Atlantyku miasto przyciąga rocznie nawet 8 milionów podróżnych z całego świata. To również jedno z najważniejszych centrów biznesowych kraju, a także istotny port handlowy dla Ameryki Łacińskiej. Pomimo niewielkiej liczby bezpośrednich połączeń między Europą Środkowo-Wschodnią a Miami, na tej trasie podróżuje ponad pół miliona pasażerów rocznie. Jestem pewny, że teraz dzięki nowej ofercie LOT-u wielu pasażerów z Polski i CEE wybierze się na wakacyjny odpoczynek na Florydzie” – mówi Rafał Milczarski, Prezes Polskich Linii Lotniczych LOT.

LOT zadbał o transfery na rejsy do Miami z wielu miast w regionie. W przypadku wielu połączeń czas przesiadki na Lotnisku Chopina wynosi około dwóch godzin. M.in. dla pasażerów podróżujących z: Budapesztu, Pragi, Bukaresztu, Kijowa, Koszyc, Tallina, Wiednia, Moskwy, Wilna a także Dusseldorfu, Hamburga i Sztokholmu.

Nowe połączenie pozwoli na wykorzystanie potencjału LOT Cargo. Miami to jeden z kluczowych portów dla rynku produktów farmaceutycznych, które dzięki nowej certyfikacji IATA CEIV Pharma będą wkrótce transportowane z Europy na Florydę pod pokładami Dreamlinerów LOT-u. Jednocześnie LOT Cargo zajmie się dostarczeniem do Polski i Europy świeżych produktów z Ameryki Południowej – w tym owoców morza, warzyw, egzotycznych owoców i kwiatów ciętych z Wenezueli, Ekwadoru i Kolumbii oraz części samolotów i samochodów z Chile, Peru czy Argentyny. Każdy z Dreamlinerów LOT-u w zależności od typu zabiera pod pokład ok. 12-13 ton towarów.

Uruchamiając nowe połączenie do Miami, LOT przyczynia się do rozwoju ruchu turystycznego i biznesowego miedzy Polską a Stanami Zjednoczonymi. Polska, jak podaje LOT, jest na ostatniej prostej, aby Polacy podróżujący do USA nie musieli posiadać wizy. W ubiegłym roku odsetek odmów w amerykańskim procesie wizowym spadł po raz pierwszy w historii poniżej 4 pkt. proc., co oznacza, że tylko 1 pkt proc. dzielił Polskę od zakwalifikowania do Visa Waiver Program. Kampanię „Bez Wiz do USA” wspiera Ambasada Stanów Zjednoczonych w Polsce, a także kilkadziesiąt przedsiębiorstw i instytucji. Po zniesieniu wiz zainteresowanie połączeniami do Stanów Zjednoczonych jeszcze wzrośnie.

„Obecnie Florydę zamieszkuje prawie pół miliona osób pochodzenia polskiego. Niezmiernie cieszy nas, że możemy wyjść naprzeciw oczekiwaniom Polonii Amerykańskiej, która po raz pierwszy otrzymuje ofertę bezpośrednich połączeń z Polską” – dodaje Rafał Milczarski.

Miami  jest 14. połączeniem dalekiego zasięgu w siatce LOT-u, w tym 9. do USA. LOT oferuje dziś  rejsy z Warszawy: do Nowego Jorku (JFK), Newark, Chicago, Los Angeles, Toronto, Tokio, Seulu, Pekinu, Singapuru, do Delhi, a także do Kolombo. LOT ma swojej regularnej ofercie 111 połączeń. Od początku 2016 r. ich liczba wzrosła o ponad 70.

Rozwój połączeń jest możliwy m.in. dzięki pozyskiwaniu kolejnych samolotów. W maju br. do floty dołączył 13. Boeing 787 Dreamliner. Do końca 2019 r. flota Dreamlinerów, które obsługują trasy dalekodystansowe, zwiększy się do 15. Uruchomienie nowego połączenia dalekiego zasięgu wpisuje się w strategię rentownego wzrostu LOT-u, która zakłada rozwój połączeń dalekiego zasięgu z hubu w Warszawie.

W 2018 r. LOT przewiózł łącznie ponad 8,9 mln pasażerów. W tym roku przewoźnik spodziewa się gościć na pokładach ponad 10 mln pasażerów.


Bądź na bieżąco

Najczęściej Czytane