Od dziś w niecałe dziesięć minut ominiemy Ryki korzystając z nowego 15 kilometrowego odcinka S17 pomiędzy węzłami Ryki Północ i Skrudki. Do tej pory przejazd przez to miasto w godzinach szczytu trwał co najmniej dwa razy dłużej – podaje GDDKiA.   

To już czwarty odcinek S17 oddany w tym roku do ruchu. Tym samym kierowcy będą mieli do dyspozycji blisko 140 km dwujezdniowej trasy od początku obwodnicy Garwolina do końca obwodnicy Piask.

S17 coraz dłuższa

Przed wakacjami kierowcy skorzystali z 13-kilometrowego odcinka pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód. 4 lipca do ruchu oddano kolejne 30 km, czyli dwa odcinki realizacyjne od końca obwodnicy Garwolina do Gończyc i dalej do granicy województw mazowieckiego i lubelskiego (o łącznej długości 25,2 km) wraz z 5-kilometrowym fragmentem kolejnego odcinka do węzła Ryki Północ gdzie kierowcy zjeżdżali na stary przebieg DK17. Teraz, oddając do ruchu brakujące 15 km pomiędzy węzłami Ryki Północ i Skrudki istniejące odcinki zostaną połączone w jedną całość.

S17 Ryki płn. Skrudki 01

Kliknij na ilustrację, aby powiększyć

Tymczasowa organizacja ruchu  

Nowy odcinek zostanie udostępniony na zasadzie tymczasowej organizacji ruchu z ograniczeniem prędkości do 100 km/h, ciągu głównego S17 pomiędzy węzłami Ryki Północ i Skrudki umożliwi wykonawcy, firmie PORR, realizację kolejnego etapu budowy. Będzie mógł rozpocząć prace na dotychczasowym przebiegu DK17 i dokończyć budowę przepustów powiązanych z S17. Na skrzyżowaniu z DK48 w Moszczance powstanie rondo, a nawierzchnia starej DK17 na dojeździe do Ryk zostanie wyremontowana.

Prowadzenie tych prac bez przełożenia ruchu na nowy odcinek S17 oznaczałoby paraliż komunikacyjny na dotychczasowej trasie. Zrealizowanie tych wszystkich prac zakończy całą inwestycję oraz pozwoli uzyskać końcowe pozwolenie na użytkowanie. Wtedy też zniknie ograniczenie prędkości na fragmencie S17 omijającym Ryki. W efekcie, blisko 140 kilometrową trasę od początku obwodnicy Garwolina do końca obwodnicy Piask, kierowcy pojazdów osobowych będą mogli przejechać zgodnie z przepisami w około 70 minut.

S17 betonowa

Wszystkie odcinki S17 wykonane są z betonu cementowego, a jedynie w obrębie obiektów inżynierskich oraz na drogach lokalnych zastosowano nawierzchnię bitumiczną. W ramach budowy odcinka od granicy województw mazowieckiego i lubelskiego do węzła Skrudki powstały m.in. trzy węzły (Ryki Północ, Ryki Południe i Skrudki), blisko 30 obiektów inżynierskich w tym most na rzece Wieprz o długości blisko 200 metrów. 

Prace budowlane na odcinku S17 od granicy województw mazowieckiego i lubelskiego do węzła Skrudki kosztowały ponad 651 mln zł. Łączna wartość inwestycji obejmująca również prace projektowe, badania archeologiczne, odszkodowania za przejęte nieruchomości oraz wynagrodzenie dla nadzoru to blisko 760 ml zł.

źródło: GDDKiA

Gdyby każda osoba wchodząca na portal przelewała nam miesięcznie 30 gr, to bylibyśmy w stanie publikować każdego miesiąca kilkadziesiąt jakościowych analiz, które poprawiłyby jakość debaty publicznej w naszym kraju.

Możesz się do tego przyczynić udzielając nam wsparcia i przelewając na nr konta 49 1020 4027 0000 1302 1542 2304 dowolną kwotę


Bądź na bieżąco

Najczęściej Czytane