PKP Intercity podpisało i rozszerzyło umowy na realizację zamówień o wartości 2 mld złotych z zakładanego planu wydatkowego opiewającego na 7 mld zł, który ma zostać zrealizowany do końca 2023 roku. Inwestycje obejmują modernizację i zakup taboru kolejowego oraz m.in. budowę stacji postojowych.

„Już na dziś mamy podpisane lub rozszerzone umowy na kwotę ponad 2 mld zł. Współpracujemy np. z takimi podmiotami jak Newag, z którym podpisaliśmy umowę na 20 najnowszych w Polsce lokomotyw elektrycznych Griffin, z opcją na dodatkowych 10. Współpracujemy też z Cegielskim, z którym mamy umowy na 90 zmodernizowanych wagonów drugiej klasy przedziałowych, z których już odebraliśmy 44. Zamówiliśmy w Poznaniu jeszcze 80 nowych wagonów i 10 wagonów restauracyjnych” – oznajmił Artur Resmer, członek zarządu PKP Intercity, podczas wystąpienia na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach.

Resmer dodał również, że PKP Intercity współpracuje z Pesą, która modernizuje dla przewoźnika 255 wagonów oraz wyprodukuje 60 nowych wagonów przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych. Ponadto w wagonach mają być umieszczone automaty vendingowe z przekąskami, które będą na polskiej kolei absolutną nowością.

Spółka ma również wkrótce rozstrzygnąć przetarg na 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych, które są odpowiedzią na rosnącą liczbę pasażerów.

PKP Intercity zakłada, że po zakończeniu programu inwestycyjnego w 2023 r. jej tabor będzie w 80 proc. nowy lub zmodernizowany; w 94 proc. pociągów pasażerowie skorzystają z klimatyzacji, a w co najmniej 77 proc. z nich też z bezprzewodowego internetu. W każdym pociągu będzie przestrzeń przystosowana dla niepełnosprawnych oraz miejsce na rowery.


Bądź na bieżąco

Najczęściej Czytane