Lotnictwo

Dwa czołowe polskie lotniska w mocnym gazie. Rekordowe wyniki

Warszawskie Lotnisko Chopina oraz krakowskie Lotnisko im. Jana Pawła II odnotowują od początku roku solidne wzrosty w obsłużonym ruchu pasażerskim.

Krakowskie Balice od stycznia do końca lutego obsłużyły już 1 mln 028 tys. podróżnych, co jest wzrostem o 15 proc. w stosunku do analogicznego, rekordowego, okresu w zeszłym roku. Wzrost prawdopodobnie zostanie utrzymany gdyż w planach jest uruchomienie kilku nowych połączeń. Szczególnie istotne będzie wejście na krakowskie lotnisko węgierskiego WizzAira, który nie był dotychczas obecny w Balicach, a port ten był uważany za twierdzę Ryanaira. Wejście na krakowskie lotnisko WizzAira może tylko małopolskiemu portowi pomóc. Choćby i ze względu na fakt, że węgierski przewoźnik w tym roku zaproponuje w sumie 188 tys. miejsc. Zwiększy się również do trzech liczba rotacji wykonywanych przez LOT na trasie z Krakowa do Chicago.

Solidny wzrost zalicza również Lotnisko Chopina w Warszawie, które w ciągu dwóch pierwszych miesięcy obsłużyło 2,4 mln pasażerów. To o 8,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wśród odprawionych pasażerów aż 2,1 mln było uczestnikami ruchu międzynarodowego, a 248 tys. podróżował na trasach krajowych.

Styczeń i luty, to również większy odsetek pasażerów tranzytowych, który wyniósł 31 proc. i w stosunku do roku 2018 okazał się o 2 pkt procentowe wyższy. To też pokazuje, że warszawskie lotnisko odgrywa coraz większą rolę jako hub przesiadkowy, na który z resztą jest kreowany.

– Biorąc pod uwagę szybko rosnący ruch rozpoczynająca się właśnie rozbudowa lotniska jest niezbędna, aby móc w dalszym ciągu rozwijać połączenia tranzytowe przez Warszawę – mówi Piotr Rudzki z Biura Marketingu i PR Lotniska Chopina.

Lotnisko Chopina wciąż jest bowiem w czołówce najszybciej rozwijających się portów lotniczych na Starym Kontynencie. Według raportu organizacji ACI podsumowującego 2018 rok, warszawskie lotnisko zajęło czwarte miejsce pod względem wzrostu liczby pasażerów wśród lotnisk UE (z uwzględnieniem Turcji i Izraela), w grupie 2 (obsługującej od 10 do 25 mln pasażerów), za Kijowem, Moskwą (Wnukowo) i Budapesztem.

Wszelkie prawa do treści zastrzeżone.

Polecane artykuły

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker