GospodarkaPolska

Dynamiczny rebranding w Niemczech: stacje paliw pod marką ORLEN

ORLEN zaczął intensyfikować rebranding stacji paliw w Niemczech. Procesowi wdrażania marki ORLEN towarzyszy modernizacja obiektów, a także poszerzenie oferty dla klientów. Niemcy są jednym z rynków, na których koncern planuje również szybki rozwój sieci punktów ładowania aut elektrycznych.

ORLEN intensyfikuje rebranding stacji paliw w Niemczech

Obecnie ORLEN, po sfinalizowanym w czerwcu 2023 roku przejęciu od OMV 17 samoobsługowych punktów tankowania znajdujących się głównie na terenie Bawarii, obsługuje 606 stacji paliw w Niemczech. Taka ich liczba plasuje koncern na szóstej pozycji wśród największych operatorów stacji paliw, działających u naszego zachodniego sąsiada. Przy czym dotychczas obiekty te działały pod dwiema markami — ORLEN oraz Star. Jednakże niedługo ma się to zmienić, ponieważ polski koncern zaczął intensyfikować rebranding stacji paliw w Niemczech.

Zobacz także: Polskie stacje paliw w Słowacji przeszły rebranding!

Zgodnie z przyjętymi założeniami, do końca dekady wszystkie stacje ORLEN będą działały pod tą samą marką. Proces rebrandingu stacji paliw odbywa się zgodnie z rynkowymi uwarunkowaniami poszczególnych krajów, w których znajdują się stacje koncernu. Aktualnie pod logo ORLENU działają już wszystkie stacje na Słowacji, Litwie i Węgrzech. Z kolei w przypadku rynku czeskiego — do końca roku blisko 90 proc. stacji działających dotychczas pod szyldem Benzina rozpocznie funkcjonowanie pod marką ORLEN.

Koncern planuje dynamiczną ekspansję na europejskich rynkach

Ponadto strategia ORLEN2030 zakłada nie tylko rebranding już posiadanych stacji paliw, ale również rozwój sieci do co najmniej 3,5 tysiąca funkcjonujących pod marą ORLEN stacji. Udział obiektów zagranicznych w całej sieci ma wzrosnąć do 45 proc. Na koniec drugiego kwartału 2023 r. liczba stacji paliw ORLEN wynosiła 3157, z czego 1238 na rynkach zagranicznych. Po finalizacji transakcji i przejęciu austriackiej sieci Turmöl liczba stacji w sieci ORLEN wzrośnie o 266, a koncern będzie prowadził sprzedaż detaliczną paliw łącznie na siedmiu rynkach europejskich.

Zobacz także: Liczba polskich stacji w Niemczech przekroczy 600!

Koncern planuje dynamiczną ekspansję sieci punktów ładowania aut elektrycznych. Do 2030 roku infrastruktura przeznaczona do użytkowników aut elektrycznych, głównie w Polsce, Czechach i Niemczech, ma obejmować 10 tysięcy ładowarek. Tylko w najbliższych dwóch latach liczba stacji ładowania w Niemczech ma wzrosnąć do ponad 430.

Rebranding umożliwia ujednolicanie działań marketingowych i operacyjnych

Jak zaznaczył Daniel Obajtek, Prezes Zarządu ORLEN, pod marką ORLEN działają już wszystkie należące do spółki stacje na Litwie, Węgrzech, Słowacji oraz niemal wszystkie w Czechach. Koncern konsekwentnie przeprowadza rebranding na rynkach zagranicznych, tak by ORLEN kojarzony był z szeroką ofertą najwyższej jakości usług. Dzięki temu spółka może ujednolicać działania marketingowe i operacyjne, co długofalowo przełoży się na wygenerowanie konkretnych synergii. Ambicją koncernu jest, aby na początku 2024 roku około 100 stacji w Niemczech funkcjonowało już pod marką ORLEN.

Już nie Benzina. ORLEN marką paliwową numer 1 w Czechach

Wszelkie prawa do treści zastrzeżone.

Adam Suraj

Ekonomista zarażony miłością do tej nauki przez Ha-Joon Chang. To on pokazał, że ekonomia to nie są nudne obliczenia, a nauka o życiu społecznym.

Polecane artykuły

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker