Drogi I mosty

Ruszył przetarg na kolejny odcinek autostrady A2

GDDKiA szuka wykonawców budowy ponad 37 kilometrów autostrady A2 na wschód od Warszawy. Do publikacji skierowano pierwsze ogłoszenie o zamówieniu, a dwa kolejne przekazane zostaną w najbliższych dniach.

A2 po nowym śladzie

Pierwszy przetarg na zaprojektowanie i budowę dotyczy ok. 12-kilometrowego fragmentu autostrady A2 pomiędzy węzłami Ryczołek (koniec istniejącej obwodnicy Mińska Mazowieckiego) i Groszki zlokalizowanym w gminie Kałuszyn. Ogłoszenie o zamówieniu zostało przekazane  do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, co oznacza, że postępowanie zostanie wszczęte w najbliższych dniach. 

Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa ok. 12 km autostrady A2 o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu. Wybudowany zostanie węzeł Groszki.  Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Odcinek III

Dla zwiększenia konkurencyjności GDDKiA daje potencjalnym wykonawcom możliwość wyboru rodzaju nawierzchni, czyli sami mogą zdecydować czy trasę główną zbudują betonową czy bitumiczną. To nowe zapisy w dokumentach przetargowych. Oznacza to, że firma przystępująca do przetargu będzie mogła zastosować technologię, w której się specjalizuje i pod tym kątem dostosować ofertę.

Harmonogram

Postępowanie będzie prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego.

Termin składania ofert został wyznaczony na 19 listopada 2019 r.

Planowane podpisanie umowy z wykonawcą (przy braku odwołań): maj 2020 r.

A2 na wschód od Warszawy

W realizacji są już następujące odcinki:

– węzeł Lubelska – węzeł Konik (długość 5,6 km), w realizacji w systemie Projektu i buduj, wykonawca: Polaqua, wartość robót: 214,2 mln zł,

– węzeł Konik – obwodnica Mińska Mazowieckiego (9,2 km), w realizacji w systemie Projektuj i buduj, wykonawca: Polaqua, wartość robót: 323,5 mln zł.

Łączny koszt realizacji na obu odcinkach wynosi ok. 830 mln zł. Planowane oddanie: II kw. 2020 r.

 Z kolei w przygotowaniu są odcinki:

 – Siedlce – Biała Podlaska (63,5 km), w realizacji koncepcja programowa, wykonawca: Multiconsult (termin: wrzesień 2019 r.), realizacja w systemie Projektuj i buduj planowana na lata 2022-2024, łączny koszt realizacji ok. 3 mld zł,

– Biała Podlaska – granica państwa (32 km), w realizacji koncepcja programowa, wykonawca: Multiconsult (termin: grudzień 2019 r.), realizacja w systemie Projektuj i buduj planowana na lata 2022-2024, łączny koszt realizacji ok. 1,5 mld zł.

Gdyby każda osoba wchodząca na portal przelewała nam miesięcznie 30 gr, to bylibyśmy w stanie publikować każdego miesiąca kilkadziesiąt jakościowych analiz, które poprawiłyby jakość debaty publicznej w naszym kraju.

Możesz się do tego przyczynić udzielając nam wsparcia i przelewając na nr konta 49 1020 4027 0000 1302 1542 2304 dowolną kwotę

Polecane artykuły

Back to top button