Drogi I mosty

Ruszył przetarg na kolejny odcinek autostrady A2

GDDKiA szuka wykonawców budowy ponad 37 kilometrów autostrady A2 na wschód od Warszawy. Do publikacji skierowano pierwsze ogłoszenie o zamówieniu, a dwa kolejne przekazane zostaną w najbliższych dniach.

A2 po nowym śladzie

Pierwszy przetarg na zaprojektowanie i budowę dotyczy ok. 12-kilometrowego fragmentu autostrady A2 pomiędzy węzłami Ryczołek (koniec istniejącej obwodnicy Mińska Mazowieckiego) i Groszki zlokalizowanym w gminie Kałuszyn. Ogłoszenie o zamówieniu zostało przekazane  do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, co oznacza, że postępowanie zostanie wszczęte w najbliższych dniach. 

Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa ok. 12 km autostrady A2 o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu. Wybudowany zostanie węzeł Groszki.  Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Odcinek III

Dla zwiększenia konkurencyjności GDDKiA daje potencjalnym wykonawcom możliwość wyboru rodzaju nawierzchni, czyli sami mogą zdecydować czy trasę główną zbudują betonową czy bitumiczną. To nowe zapisy w dokumentach przetargowych. Oznacza to, że firma przystępująca do przetargu będzie mogła zastosować technologię, w której się specjalizuje i pod tym kątem dostosować ofertę.

Harmonogram

Postępowanie będzie prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego.

Termin składania ofert został wyznaczony na 19 listopada 2019 r.

Planowane podpisanie umowy z wykonawcą (przy braku odwołań): maj 2020 r.

A2 na wschód od Warszawy

W realizacji są już następujące odcinki:

– węzeł Lubelska – węzeł Konik (długość 5,6 km), w realizacji w systemie Projektu i buduj, wykonawca: Polaqua, wartość robót: 214,2 mln zł,

– węzeł Konik – obwodnica Mińska Mazowieckiego (9,2 km), w realizacji w systemie Projektuj i buduj, wykonawca: Polaqua, wartość robót: 323,5 mln zł.

Łączny koszt realizacji na obu odcinkach wynosi ok. 830 mln zł. Planowane oddanie: II kw. 2020 r.

 Z kolei w przygotowaniu są odcinki:

 – Siedlce – Biała Podlaska (63,5 km), w realizacji koncepcja programowa, wykonawca: Multiconsult (termin: wrzesień 2019 r.), realizacja w systemie Projektuj i buduj planowana na lata 2022-2024, łączny koszt realizacji ok. 3 mld zł,

– Biała Podlaska – granica państwa (32 km), w realizacji koncepcja programowa, wykonawca: Multiconsult (termin: grudzień 2019 r.), realizacja w systemie Projektuj i buduj planowana na lata 2022-2024, łączny koszt realizacji ok. 1,5 mld zł.

Gdyby każda osoba wchodząca na portal przelewała nam miesięcznie 30 gr, to bylibyśmy w stanie publikować każdego miesiąca kilkadziesiąt jakościowych analiz, które poprawiłyby jakość debaty publicznej w naszym kraju.

Możesz się do tego przyczynić udzielając nam wsparcia i przelewając na nr konta 49 1020 4027 0000 1302 1542 2304 dowolną kwotę

Wszelkie prawa do treści zastrzeżone.

Polecane artykuły

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker