GospodarkaPolska

Uruchomiono punkt automatycznej sprzedaży ORLEN w ruchu

Grupa ORLEN uruchomiła pierwszy punkt automatycznej sprzedaży pod marką ORLEN w ruchu. Sklep oferuje różnorodną gamę produktów, dostępnych przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Projekt jest realizowany w ramach programu akceleracyjnego ORLEN Skylight accelerator.

W Warszawie otworzono pierwszy punkt automatycznej sprzedaży ORLEN w ruchu

Na Dworcu PKS Zachód w Warszawie rozpoczęto testy pierwszego automatu sklepowego pod marką ORLEN w ruchu. Klienci mają do dyspozycji szeroki asortyment produktów: od przekąsek, dań gotowych oraz napojów, po dobrze znaną ze stacji paliw kawę. W punkcie można również kupić środki higieny osobistej, takie jak chusteczki czy pasta do zębów.

Zobacz także: ORLEN Paczka rozwija współpracę z Allegro.pl

Punkt automatycznej sprzedaży ORLEN w ruchu może się pochwalić największą powierzchnią wśród tego typu sklepów na naszym rynku. Dzięki temu w ofercie sklepu znalazło się aż kilkaset produktów. Duża powierzchnia umożliwiła również zainstalowanie dwóch stanowisk zakupowych. Dodatkowo sklep zaprojektowano w taki sposób, aby zagwarantować niski pobór energii oraz ograniczyć wpływ na środowisko naturalne. Z tego powodu energię elektryczną potrzebną do jego funkcjonowania zapewniają panele fotowoltaiczne zainstalowane na obudowie urządzenia.

Zaletą rozwiązania, jakim jest punkt automatycznej sprzedaży, jest między innymi całodobowa dostępność, łatwość i intuicyjność obsługi. Zakupy robi się, wybierając produkty na ekranie dotykowym. Po skompletowaniu i zaakceptowaniu zawartości koszyka klient dokonuje płatności za pomocą karty lub telefonu, a następnie odbiera zakupy.

Zobacz także: Liczba punktów ORLEN Paczka przekroczyła 10 tysięcy!

Innowacje kluczem do rozwoju segmentu detalicznego

Jak zaznaczył Łukasz Porażyński, Dyrektor Wykonawczy ds. Sprzedaży Detalicznej ORLEN, strategia Grupy ORLEN do 2030 roku przewiduje dynamiczny rozwój segmentu detalicznego. Kluczem do realizacji tych planów są innowacje, które odpowiadają na rosnące potrzeby klientów. Taką innowacją w ofercie koncernu jest zautomatyzowany punkt sprzedaży, łączący całodobową dostępność i łatwość obsługi z szerokim asortymentem produktów. To kolejny krok w rozwoju formatu ORLEN w ruchu, który może zadecydować o przewagach spółki na bardzo konkurencyjnym rynku sprzedaży detalicznej.

Czym jest ORLEN Skylight accelerator?

Prowadzone testy to przykład współpracy ORLENU z młodymi, technologicznymi firmami. Pomysłodawcą urządzenia jest polski start-up ZINU SHOP, który zgłosił swój projekt do ORLEN Skylight accelerator. W ramach tego programu koncern szuka początkujących, innowacyjnych przedsiębiorców, oferujących rozwiązania problemów, przed którymi stoi spółka. W tym czasie zrealizowano osiem rund naboru, w ramach których wpłynęło ponad 500 zgłoszeń z Polski i zagranicy, z obszarów sprzedaży detalicznej, logistyki, bezpieczeństwa, petrochemii oraz energetyki.

Zobacz także: Marka Stop.Cafe weszła na Węgry!

W ramach programu ORLEN Skylight, do tej pory rozpoczęto współpracę z ponad 20 spółkami, w tym 7 wdrożeń pilotażowych zostało zakończonych, 6 jest w trakcie realizacji a kolejnych 7 w przygotowaniu do wdrożenia. Startupy zakwalifikowane do etapu akceleracji zyskują wsparcie finansowe, eksperckie oraz możliwość testowania swoich rozwiązań w ramach infrastruktury udostępnionej przez koncern. ORLEN natomiast otrzymuje możliwość nabycia ciekawych, innowacyjnych technologii, które szybko może włączyć do swojej oferty.

Dynamiczny rebranding w Niemczech: stacje paliw pod marką ORLEN

Wszelkie prawa do treści zastrzeżone.

Adam Suraj

Ekonomista zarażony miłością do tej nauki przez Ha-Joon Chang. To on pokazał, że ekonomia to nie są nudne obliczenia, a nauka o życiu społecznym.

Polecane artykuły

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker