Polska

InPost ma już 6000 Paczkomatów

InPost rozbudował sieć Paczkomatów w Polsce do 6000. Paczkomat nr 6000 stanął w małopolskiej Suchej Beskidzkiej. Firma jest gotowa do obsługi przesyłek w szczycie świątecznym, zwyczajowo rozpoczynającym się w Black Friday – czyli w tym roku 29 listopada. Klienci mogą korzystać też z opcji „szybkie nadania” – bez rejestracji, logowania i kolejek, obniżonych cen przesyłek oraz otwierać skrytki z poziomu aplikacji – bez dotykania ekranu Paczkomatu.

InPost rozbudował sieć Paczkomatów w Polsce do 6000

„W tym roku postawiliśmy na mocny rozwój infrastruktury – co procentuje, bo jesteśmy najszybszym dostawcą paczek w Polsce. W ponad 98% dotrzymujemy terminu D+1 – a to właśnie cenią klienci. Przygotowaliśmy się nie tylko na świąteczny szczyt paczkowy – ale przede wszystkim na stałą obsługę szybko rosnących wolumenów w naszej sieci. Wprowadziliśmy rewolucyjne zmiany w sposobie odbioru przesyłek przez aplikację w ramach akcji GO MOBILE!, uruchomiliśmy atrakcyjne usługi typu szybkie nadania, obniżyliśmy ceny – a równocześnie rozbudowaliśmy sieć Paczkomatów do 6000 i mocno inwestowaliśmy w nowe sortownie. Nie zwalniamy tempa – w przyszłym roku kontynuacja tej strategii rozwoju. O skali prowadzonych inwestycji najlepiej świadczy fakt, że w jeszcze w ubiegłym roku w tym samym okresie mieliśmy 4300 Paczkomatów” – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.

Brzoska podkreślił, że InPost rozbudowuje swoją infrastrukturę równomiernie w całym kraju. „Nasz 6000-ny Paczkomat stanął w liczącej nieco ponad 9000 mieszkańców Suchej Beskidzkiej. Chcemy, aby każdy nasz klient niezależnie od tego czy mieszka w milionowym mieście, czy w liczącej kilkuset mieszkańców gminie miał dostęp do wyjątkowej jakości i wygody jaką oferują nasze Paczkomaty” – podkreśla.  

Zobacz także: Flota samochodów elektrycznych InPostu rozszerza się

W listopadzie InPost zawarł bezpośrednią umowę na obsługę dostaw i zamówień z AliExpress, globalną platformą z Grupy Alibaba. Tym samym stał się dla AliExpress strategicznym partnerem w Polsce. Od 21 listopada 2019 roku klienci platformy mogą odebrać przesyłki z Chin w Paczkomatach InPost w całej Polsce. Taka opcja dostawy jest dostępna bezpośrednio na stronach AliExpress podczas dokonywania zakupu, tak jak w polskich sklepach internetowych. Według danych Gemius z oferty światowego giganta branży e-commerce skorzystał już co ósmy polski internauta – jest on w samej czołówce najczęściej wybieranych platform zakupowych w Polsce.

InPost udostępnił nowatorskie rozwiązanie pozwalające na zarządzanie Paczkomatem i swoją skrytką z poziomu aplikacji. Od teraz przy jednym Paczkomacie przesyłki będzie mogło odbierać wiele osób na raz. Strategia GO MOBILE! to kolejny krok w reorientacji branży logistycznej w kierunku mobilności. InPost umożliwi też niedługo nadawanie przesyłek za pomocą aplikacji zainstalowanej w smartfonie.

Ludzie chętnie korzystają z Paczkomatów InPostu

Wysoki odsetek korzystania z Paczkomatów InPost jest notowany nie tylko w dużych (81%) czy średnich (77%) miastach, ale także wśród mieszkańców wsi (71%) i mniejszych miasteczek (74%). Podobnie wysoki poziom wskazań jest wśród użytkowników we wszystkich grupach wiekowych – w tym powyżej 50 lat – aż 65%, a powyżej 60 lat 58%.

InPost wprowadził też usługę logistyczną InPost Fullfilment, dedykowaną klientom biznesowym. Firma udostępnia infrastrukturę oraz know-how i wspiera klientów na każdym etapie procesów magazynowych. InPost jako partner logistyczny oferuje najwyższą jakość usług i automatyzację całego procesu logistycznego w oparciu o własne doświadczenie. Dzięki usłudze InPost Fulfillment przedsiębiorcy e-commerce mogą się skupić na rozwoju własnego biznesu i nie martwić się o kwestie związane z zapleczem magazynowym, pakowaniem towaru i wysyłką.

Zobacz także: InPost postawił 4-tysięczny Paczkomat w Wielkiej Brytanii

Klienci są zadowoleni z usług firmy Rafała Brzoski

Według raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2019 roku:

  • Aż 52% kupujących w Internecie deklaruje Paczkomaty jako najczęściej wybieraną formę dostawy towaru. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów o 4 punkty procentowe w porównaniu do wyników raportu za 2018 rok.
  • Usługi kurierskie InPost zyskały na popularności – zanotowały przyrost wskazań o 5 punktów procentowych wobec 2018 roku i utrzymały trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Wyprzedziły m.in. Pocztex (Pocztę Polską) oraz światowych potentatów, takich jak GLS, UPS i FedEx.

Ponadto, aż 61% badanych deklaruje, że usługa InPost najbardziej zachęcają ich do zakupów przez Internet – jest to wzrost o 6 punktów procentowych więcej z roku na rok.

Na mocy porozumienia o współpracy InPost rozbudowywać sieć Paczkomatów w Polsce przy sklepach Dino, Lidl oraz Kaufland w całej Polsce, a także w Centrach Handlowych Auchan. Paczkomaty InPost są też najczęstszą oferowaną formą dostawy zakupów w sklepach internetowych wg raportu serwisu Furgonetka.pl. Aż 74% dużych sklepów oraz 44% małych i średnich oferuje dostawę do Paczkomatów InPost. Średni koszt dostawy za ich pośrednictwem to 10 złotych w mniejszych i 9 złotych w dużych sklepach internetowych.

InPost notuje jeden z najwyższych wskaźników zadowolenia klientów NPS (styczeń 2019, ankieta wysyłana do klientów po wykonaniu usługi):

  • InPost Kurier: 70,81 /N=4512/
  • Paczkomaty InPost: 81,5 /N=13278/

InPost zajął pierwsze miejsce w kategorii dostawca roku w rankingu zaufanych sklepów 2019 Ceneo.pl, wyprzedzając  DPD i DHL.

Powstaje nowa fabryka Paczkomatów InPost

Wszelkie prawa do treści zastrzeżone.

Polecane artykuły

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker