Drogi I mosty

A4 między Krakowem a Katowicami ma mieć trzy pasy

Jak donosi Gazeta Krakowska na autostradzie A4 między Krakowem i Katowicami konieczny jest trzeci pas, który zarządca autostrady jest gotów dobudować jeśli tylko państwo przedłuży mu koncesje na rozporządzanie trasą.

Stalexport AM jest zarządcą autostrady pomiędzy Krakowem i Katowicami. Jak podaje prezes spółki droga jest przygotowana do budowy, a zarządca jest gotów by ją poszerzyć. Stawia jednak warunek, którym jest przedłużenie koncesji na użytkowanie drogi, tak by inwestycja mogła się zwrócić.

„Jesteśmy gotowi, by wybudować trzeci pas na autostradzie A4 Katowice – Kraków” – powiedział prezes spółki Emil Wąsacz.

Wszystko rozchodzi się o koncesję, którą Stalexport AM posiada od 1997 roku i która wygasa w roku 2027. Autostrada między Katowicami a Krakowem ma 60 km, z czego 49 km jest płatne – donosi Gazeta Krakowska. Na całym odcinku trasa ma dwa pasy ruchu w każdą stronę.

Obecnie autostradą przejeżdża 46 tys. pojazdów na dobę, a ruch cały czas rośnie. Władze spółki podają, że niebawem osiągnie on poziom 50 tys. pojazdów na dobę, a co za tym idzie poruszanie się drogą będzie utrudnione. Autostrada posiada między dwoma jezdniami szeroki pas zieleni, który został zaprojektowany w czasie budowy autostrady właśnie z myślą o jej rozbudowie.

Spółka twierdzi, że jest w pełni gotowa na rozpoczęcie rozbudowy łącznie z przeprojektowaniem wiaduktów. Wszystko jednak rozbija się o przedłużenie koncesji. Propozycja została złożona już kilka lat temu odpowiednim organom państwowym, jednak na razie nie było odzewu. Koncesja miałaby być wydłużona odpowiednio do poniesionych nakładów, tak by inwestycja mogła się spłacić.

Gdyby każda osoba wchodząca na portal przelewała nam miesięcznie 30 gr, to bylibyśmy w stanie publikować każdego miesiąca kilkadziesiąt jakościowych analiz, które poprawiłyby jakość debaty publicznej w naszym kraju. Możesz się do tego przyczynić udzielając nam wsparcia i przelewając na nr konta 49 1020 4027 0000 1302 1542 2304 dowolną kwotę.

  

Polecane artykuły

Back to top button