Polska

Polscy sportowcy rozwijają się dzięki sposoringowi

Ponad 90 indywidualnych zawodników, 70 klubów sportowych, 11 związków, 2 komitety i wzrost nakładów finansowych w porównaniu z 2015 r. o 180% – to liczby, które mówią o zaangażowaniu PKN ORLEN w sponsoring.

PKN ORLEN – sponsoring

Na wsparcie sportu, kultury i działań CSR, koncern przeznacza dziś o 180% więcej w porównaniu z 2015 rokiem. Liczba indywidualnych umów ze sportowcami wzrosła w tym czasie z 13 do 90, klubami sportowymi – z 12 do ponad 70, związkami sportowymi z 2 do 11. Do tego doszła też współpraca z Polskim Komitetem Paraolimpijskim. Dzięki wsparciu koncernu tylko od 2018 r. polscy zawodnicy i reprezentacje wywalczyli ponad 150 medali na najważniejszych międzynarodowych imprezach sportowych – igrzyskach olimpijskich, mistrzostwach świata i Europy.

Zobacz także: Mistrzowie świata i mistrzowie podwórek – ruszyła kampania dla młodych sportowców

W 2022 roku koncern miał swój wkład w sukcesy polskich sportowców na międzynarodowych arenach. Reprezentujący ORLEN Team Kamil Wiśniewski po raz pierwszy w historii zespołu stanął na podium klasyfikacji generalnej Rajdu Dakar. Na mecie był trzeci wśród quadowców. Robert Kubica jako pierwszy polski kierowca w historii stanął na podium legendarnego wyścigu 24h Le Mans. Bartosz Zmarzlik po raz trzeci został indywidualnym mistrzem świata na żużlu, a Kajetan Kajetanowicz, który dołączył do ORLEN Teamu po fuzji z Grupą LOTOS, zajął 3. miejsce w klasyfikacji generalnej Rajdowych Mistrzostw Świata w kategorii WRC 2.

Świetny sezon mają za sobą też lekkoatleci. Paweł Fajdek potwierdził swoją dominację na mistrzostwach świata, zdobywając tytuł już na piątym czempionacie z rzędu, a podczas mistrzostw Europy w Monachium reprezentacja Polski zdobyła aż 14 medali. To był świetny rok także sportów drużynowych w naszym kraju. Siatkarze zdobyli srebro mistrzostw świata, a koszykarze awansowali do strefy medalowej Eurobasketu pierwszy raz od 1971 roku.

Zobacz także: Krach branży e-commerce. Amazon stracił połowę swojej wartości!

W 2021 roku, w inicjatywach podejmowanych przez PKN ORLEN i Grupę LOTOS, wzięło udział ponad 62 tys. dzieci w całej Polsce. W porównaniu z 2015 r. dla obu firm oznacza to wzrost liczby projektów skierowanych do dzieci o ponad 200% i wzrost nakładów finansowych na sport młodzieżowy o  ponad 130%.

Koncern jest też partnerem programów upowszechniających sport wśród najmłodszych – w tym między innymi Szkolnego Klubu Sportowego. Przez pięć lat wzięło w nim udział 900 tysięcy uczestników. Program trafił do każdego powiatu w Polsce i do 96%. gmin w kraju. Swoje wsparcie koncern aktywnie kieruje też do sportowców z niepełnosprawnościami. Taka pomoc od PKN ORLEN, aktualnie obejmuje już blisko 5 tyś. osób.

Baltic Power zabezpieczył umowę na transport i instalację morskich turbin wiatrowych

Wszelkie prawa do treści zastrzeżone.

Agnieszka Patyk

Absolwentka studiów azjatyckich dalekowschodnich, studentka KU Leuven i ekonomii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Swoją przyszłość wiąże z finansami, ze szczególnym uwzględnieniem dalekowschodnich giełd papierów wartościowych. Jej pasją są języki obce, posługuje się angielskim, chińskim, rosyjskim oraz niemieckim. Współautorka monografii naukowej „Systemy Polityczne państw Bliskiego Wschodu”.

Polecane artykuły

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker