Koronawirus daje się we znaki. Porsche notuje spadek sprzedaży

W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2020 r. Porsche przekazało klientom na całym świecie łącznie 53 125 samochodów. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, z powodu skutków pandemii koronawirusa dostawy spadły o 5%.
Najchętniej wybieranym modelem było Cayenne, z wynikiem 18 417 egzemplarzy, a następnym w kolejności – Macan (15 547 sztuk). Również aktualna seria modelowa Porsche 911 cieszy się popularnością wśród klientów: ikona sportowych aut znalazła 8482 nabywców, czyli o 16% więcej niż w pierwszym kwartale 2019 r. Taycan, pierwszy całkowicie elektryczny samochód sportowy Porsche, dostępny na rynku od końca 2019 r., został dostarczony już w 1391 egzemplarzach.
„Nie tylko my wyraźnie odczuwamy wpływ pandemii koronawirusa na nasze dostawy. Ale teraz skupiamy się na współpracy z naszymi partnerami biznesowymi na całym świecie. Dzięki wspólnym działaniom jesteśmy w stanie szybko i odpowiednio reagować na dalszy rozwój spraw” – powiedział Detlev von Platen, członek zarządu Porsche AG ds. sprzedaży i marketingu.
Chiny i USA pozostają najsilniejszymi rynkami
W ciągu pierwszego kwartału 2020 r. klienci z Chin odebrali 14 098 samochodów Porsche. Dzięki temu Państwo Środka było największym pojedynczym rynkiem zbytu producenta. Drugie miejsce ponownie zajęły USA, z wynikiem 11 994 dostaw. W Niemczech Porsche przekazało nabywcom 5214 aut, a na cały rynek europejski dostarczono ich łącznie 16 777. Klienci z Azji i Pacyfiku, Afryki oraz Bliskiego Wschodu zakupili 22 031 samochodów.
Chcesz rzetelnego dziennikarstwa? Wesprzyj nas na Patronite!