Kolej

Za trzy lata rusza jedna z najważniejszych inwestycji kolejowych w Polsce

PKP PLK chce zrealizować jedną z najważniejszych inwestycji kolejowych w południowej Polsce. Nowa trasa ma skrócić czas przejazdu pociągiem z Krakowa do Zakopanego do 1 godziny i 40 minut.

Za trzy lata mają ruszyć prace nad nową linią kolejową w  Małopolsce – takie zapewnienia przekazał prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.

Nowa linia ma rozpoczynać się w Podłężu i dalej ma biec w kierunku południowym przez gminy Biskupice, Gdów, Raciechowice, Jodłownik i Tymbark. Gdy dobiegnie do Szczyrzyca rozgałęzi się w kierunku Mszany Dolnej i Chabówki oraz Limanowej i Nowego Sącza.

linia 104

Na linii pociągi będą mogły poruszać się z prędkością 160 km/h. To z kolei wymaga pobudowania wielu obiektów infrastrukturalnych. Na trasie ma powstać 11 tuneli oraz 8 estakad. Najdłuższy z tuneli ma mieć blisko 4 kilometry długości. Z kolei najdłuższa estakada ma przebiegać nad autostradą A4 w miejscowości Staniątki.

– Na całym odcinku przewidzieliśmy bardzo dużo przystanków. Tę linię budujemy dla społeczności lokalnej, żeby osoby dojeżdżające do pracy czy szkoły mogły wysiadać w miejscowościach co kilka kilometrów. Budujemy kolej dla pasażerów, a nie kolej dla kolei – powiedział w lutym prezes PKP PLK.

Dzięki inwestycji podróż pociągiem z Krakowa do Zakopanego ma trwać 1h 40 minut, a nie jak obecnie 3 h 30 minut. Do Nowego Sącza 60 minut zamiast blisko 4 godzin, do Mszany Dolnej 40 minut.

Po domknięciu kwestii projektowych i przetargowych, prace na linii mają ruszyć w 2023 roku.

patronite og

Polecane artykuły

Back to top button