Polska

Pepco Group debiutuje na GPW

Na GPW miał miejsce jeden z największych debiutów ostatnich lat. Na warszawskim parkiecie pojawiła się Pepco Group.

Na warszawskiej giełdzie zadebiutowało Pepco Group

26 maja o godzinie 9, na warszawskiej giełdzie zadebiutowało Pepco Group. Cena akcji spółki w ramach IPO została ustalona na 40 zł za sztukę. O godzinie 17 cena jednej akcji wyniosła 45 zł. Kapitalizacja spółki wynosi obecnie 25 mld zł, co oznacza, że jest ona warta więcej niż LPP – właściciel takich marek jak Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay. To też niewiele mniej niż warte 27 mld zł Dino. Pepco jest 8 spółką, która w tym roku weszła na rynek główny. 

Zobacz także: Powstanie nowa giełda papierów wartościowych w Pekinie

Historia sieci sklepów Pepco Group

W 2004 powstało pierwsze 14 sklepów w takich miastach jak Poznań, Bydgoszcz czy Gdańsk. Już 3 lata później, w 2007 otwarto setny sklep. Kilka lat później rozpoczęła się ekspensja sieci do innych państw Europy. W 2013 powstały pierwsze sklepy w Czechach i na Słowacji. W 2014 roku świętowano otwarcie pięćsetnego punktu. Rok później, Pepco pojawiło się w Rumunii i na Węgrzech. W 2016 – po niespełna dwóch latach, liczba sklepów uległa podwojeniu. Następne lata były czasem szybkiej ekspansji w całej Europie. Od 2017 roku Pepco można było odwiedzić w Chorwacji, Słowenii i na Litwie, a od 2018 również na Łotwie i w Estonii. W 2019 sieć zawitała do Bułgarii. W zeszłym roku, mimo pandemii, sieć otworzyła pierwsze punkty we Włoszech i Serbii. W tym roku pojawił się pierwszy sklep w Hiszpanii. 

Zobacz także: Solidarność chce zamknięcia Pepco, Castoramy, Leroy Merlin, OBI i Media Expert

Sieć w liczbach

Obecnie sieć posiada aż 2296 placówek w 14 państwach Europy. Blisko połowa (1049) znajduje się w Polsce. W państwach grupy Wyszehradzkiej znajduje się 84% wszystkich sklepów. Sklepy Pepco zatrudniają ponad 20 tys. pracowników i obsługują 20 mln klientów miesięcznie. Choć te liczby brzmią imponująco, to warto pamiętać, że Pepco Group zarządza też takimi sklepami jak Dealz czy Poudland. Łącznie daje to 3246 placówek w 16 krajach. W zeszłym roku przychody grupy wzrosły o 3% r/r i wyniosły 3,5 mld euro. Podstawowa EBITDA wyniosła 229 mln euro (333 mln euro rok wcześniej). Celem grupy jest osiągnięcie EBITDA przekraczającego 1 mld euro. Ma się to stać w ciągu 5-7 lat. W tym czasie liczba sklepów ma zwiększyć się ponad 3-krotnie.

Centrum Nowe Czyżyny: galeria handlowa w Krakowie przyjazna klientom i… środowisku

Polecane artykuły

Back to top button