Finanse

Szwedzka firma zwiększa wpływ w branży influencerów

Na początku roku głośno było o debiucie Sebastiana Siemiątkowskiego na liście miliarderów „Forbesa”. Założyciel serwisu Klarna znalazł się w rankingu dzięki udziałom w swojej firmie. W marcu fintech zebrał dofinansowanie wynoszące ok. 1 mld dol., co dało wycenę 30 mld dol. Szwedzka firma ma już 90 milionów aktywnych użytkowników na całym świecie i przeprowadza 2 miliony transakcji dziennie.

Szwedzka firma Klarna — kup teraz, zapłać później

Szwedzka firma z sektoru FinTech, Klarna Bank AB, zajmuje się świadczeniem usług finansowych przy wykorzystaniu opartej na sztucznej inteligencji platformy zakupowej. Model buy now, pay later zyskał zwolenników na całym świecie. Dzięki niemu można nabywać przedmioty z odroczoną płatnością. Ta metoda robienia zakupów jest szczególnie popularna w Stanach Zjednoczonych. Według szacunków ekspertów, do 2022 r. 28% populacji Stanów Zjednoczonych będzie robić zakupy w kanałach społecznościowych opierając się na tej metodzie.

Zobacz także: Dlaczego Szwecja w UE stała się Doliną Krzemową?

Branża influencerów a APPRL

Startup APPRL założony przez Martina Landéna i Gustava Gisseldahla opiera się na kompleksowym oprogramowaniu pozwalającym na podjęcie współpracy pomiędzy twórcami treści, a sprzedawcami. Firma jest odpowiedzią na rosnące znaczenie influencerów w przestrzeni internetowej. Aplikacja jest poważnym graczem na rynku detalistów, skupia się na opracowywaniu indywidualnych projektów od sprzedawców detalicznych takich jak Dr. Martens czy Luisaviaroma. Aplikacja pomaga przedsiębiorstwom ulepszyć strategię influencer marketingu, śledzić popularność danej gwiazdy oraz podejmować ostateczne decyzje dotyczące podjęcia współpracy.

Dzięki przejęciu agencji APPRL Klarna zwiększa swój potencjał inwestycyjny i wychodzi naprzeciw młodym konsumentom. Przejęcie ma na celu wykorzystanie ogromnego potencjału wzrostu zakupów w kanałach mediów społecznościowych. Bez wątpienia APPRL pozwoli jeszcze bardziej polepszyć usługi marketingowe Klarny. Za pośrednictwem agencji detaliści będa mogli bezpośrednio połączyć się z twórcami i zdecydować o ich angażu w projektach komercyjnych. To również sygnał dla inwestorów, że warto inwestować w młode gwiazdy sieci, które już teraz zrzeszają na Instagramie czy TikToku miliony obserwujących je nastolatków. 

Zobacz także: Szwecja blokuje kryptowaluty, w czym wspiera ją Norwegia

Polecane artykuły

Back to top button