Komentarze I Analizy

Biznesowe badanie LinkedIn – jakich rad udzieliłbyś 20-letniemu sobie?

LinkedIn to jeden z największych portali społecznościowych, który specjalizuje się w kontaktach zawodowo-biznesowych. Portal zasięgiem obejmuje cały świat, skupiając ok. 740 milionów użytkowników z 200 krajów. Oprócz udostępniania platformy komunikacyjnej, eksperci LinkedIn przeprowadzają badania i symulacje biznesowe. Najnowsze Biznesowe badanie LinkedIn miało na celu znalezienie recepty na sukces, która pozwoli dzisiejszym 20-latkom zbudować silną pozycję w biznesie. 

W jakim wieku założyć startup technologiczny?

Eksperci serwisu postanowili zbadać motywy odnoszenia sukcesu. Istnieje teza, według której to młode osoby są bardziej skłonne do zbudowania przełomowego biznesu. Jako przykłady, LinkedIn podaje postacie Billa Gatesa oraz Marka Zuckerberga. W uzasadnieniu można przeczytać, że osoby młode mają więcej energii, są mniej obciążone obowiązkami rodzinnymi, dlatego więcej czasu poświęcają na budowanie swojej marki. Według innych badań sukces w dziedzinie technologicznej częściej odnoszą osoby w wieku ok. 47 lat. Wówczas doświadczenie pozwala im sprawniej zarządzać zespołem i lepiej funkcjonować w środowisku biznesowym. 

Zobacz także: 8,52 zł – tyle wynosi miesięczna wartość polskiego użytkownika dla Facebooka

Biznesowe badanie LinkedIn — rady ekspertów

LinkedIn poprosił milion swoich obserwatorów o udzielenie najlepszej rady osobom, którymi byli w wieku 20 lat. Badanie miało dotyczyć idealnej recepty na budowanie kariery w biznesie. Najczęściej pojawiały się hasła takie jak: „nie zwlekaj”, „uwierz w siebie” czy „jedz zdrowiej”. W ankiecie wzięły również cenieni specjaliści. Biznesmen Tracy Wilk zwrócił uwagę na fakt, że kariera zawodowa trwa kilkadziesiąt lat, dlatego pierwsze dziesięć należy poświęcić na testowanie możliwości rozwoju.

Jeden z założycieli Hireproof, Max Korpinen, sformułował podobne przesłanie. W swojej wypowiedzi przestrzegł przed usilnym planowaniem idealnej ścieżki własnej kariery. Zaznaczył natomiast, że warto testować różne zawody i stanowiska, aby w końcu odnaleźć to, które pozwoli odnieść sukces.

Głównym przesłaniem badania była przestroga, aby nie wzorować swojego życia na osobach, które odniosły spektakularny sukces. Eksperci LinkedIn odradzają zbytnie inspirowanie się życiorysem Jeffa Bezosa, Marka Zuckerberga czy Billa Gatesa. To pojedyncze osoby, którym udało się zyskać międzynarodową popularność, jednak ich życie nie stanowi gotowej recepty na sukces. 

Zobacz także: Microsoft dzięki pandemii stał się najbardziej wartościową firmą świata

Polecane artykuły

Back to top button