Skuteczna komunikacja jako fundament pracy zdalnej

Współcześnie niemal każda dziedzina życia uzależniona jest, w mniejszym bądź większym stopniu, od technologii. Dlatego problemy techniczne potrafią zdestabilizować pracę, doprowadzając do bardzo stresujących sytuacji, straty czasu, niedotrzymania terminów, a w najczarniejszych scenariuszach do utraty bezcennych i często poufnych danych, a nawet klienta. A wszystko przez niestabilne łącza, nieautoryzowane oprogramowanie, brak kopii zapasowych, bagatelizowanie bezpośredniej komunikacji online z klientami czy złą organizację wewnątrz firmy.
Skuteczna komunikacja – nowe zasady
Covid’owa rzeczywistość wymusiła na większości przedsiębiorców konieczność bardzo szybkiej nauki nowych zasad komunikacji i współpracy, które odbywają się teraz niemal wyłącznie w trybie zdalnym. Dla wielu firm, które w dotychczasowych relacjach z klientami stawiały głównie na kontakt osobisty, na przykład biur architektonicznych czy firm consultingowych, taka transformacja mogła nie być łatwym i szybkim procesem. Jednak, jak pokazały doświadczenia ostatniego roku, niestacjonarna współpraca wewnątrz przedsiębiorstwa z podwykonawcami, partnerami biznesowymi oraz przede wszystkim klientami jest nie tyle możliwa, co efektywna, o ile mamy do dyspozycji właściwe narzędzia.
Zobacz także: Praca zdalna zmieniła polskie miasta na lepsze
Nowe narzędzia
Kluczową rolę w stworzeniu skutecznej komunikacji zdalnej odgrywają oczywiście programy, które umożliwiają połączenia wielostronne, telekonferencje, wideokonferencje, tworzenie zespołów, przesyłanie plików lub wiadomości tekstowych i współdzielenie ekranów. By planowanie spotkań było jeszcze łatwiejsze warto zintegrować używane w firmie komunikatory z aplikacjami pocztowymi i wirtualnym kalendarzem. Dzięki temu prostemu rozwiązaniu usprawnimy monitoring dostępności współpracowników, pilnowanie terminów spotkań i wszelkich innych firmowych aktywności. Dysponując takim arsenałem możliwości jesteśmy w stanie stworzyć warunki do skutecznego prowadzenia biznesu w trybie zdalnym.
Nieoceniona pomoc dla zdalnego biura
Dla firm funkcjonujących już w takim systemie priorytetem jest, by klient nie odczuł zmiany, wynikającej z niestacjonarnego trybu pracy, w jakości świadczonych usług i obsłudze. Z pomocą w takiej sytuacji przychodzą rozwiązania dostępne w ramach Biznesowej Komunikacji Orange, które zapewniają sprawdzone i efektywne metody usprawniające pracę zdalną i ujednolicające kanały komunikacji. Dostępność jest dziś kluczem do sukcesu większości przedsiębiorstw. Zdarza się nierzadko, że nieodebrany w odpowiednim momencie telefon przyczyni się do utraty potencjalnego klienta lub niepowodzenia transakcji. Dlatego Orange, w ramach jednolitej komunikacji, oferuje m.in. możliwość przydzielenia każdemu pracownikowi indywidualnego numeru telefonu, ustawienie automatycznych przekierowań, które idealnie sprawdzają się w sytuacji, gdy jedna osoba nie odbiera, przez co zwiększamy szansę na podjęcie rozmowy z klientem, nagrywanie zapowiedzi głosowych, kierowanie rozmówców pod zaprogramowany numer lub umożliwienie pozostawienia wiadomości głosowej. Bardzo ważnym elementem Biznesowej Komunikacji Orange są rozwiązania chmurowe, które wychodzą naprzeciw firmom, np. z sektora budowlanego, posiadającym przenośne biura, w których tworzenie skomplikowanej infrastruktury IT jest nieopłacalne. Zarządzanie komunikacją w chmurze może być w takim przypadku swobodnie wykorzystywane w kolejnych tymczasowych biurach.
By zapoznać się z szerokim wachlarzem korzyści, jakie daje ujednolicona komunikacja w prowadzeniu działalności gospodarczej, przeczytaj artykuł znajdujący się pod adresem: https://www.orange.pl/poradnik-dla-firm/komunikacja/komunikacja-w-pracy-zdalnej/