Facebook zakaże sprzedaży lasów deszczowych na Marketplace!

Facebook zakaże sprzedaży dużych działek w regionie chronionych lasów Amazonii. Śledztwo dziennikarzy BBC w lutym wykazało, że za pośrednictwem Marketplace można było kupić parcele na obszarach objętych ochroną.
Facebook zakaże sprzedaży lasów deszczowych
Przedstawiciele Facebooka ogłosili w piątek, że polityka handlowa zostanie wkrótce zaktualizowana, aby uniemożliwić sprzedaż oraz zakupów parceli za pośrednictwem mediów społecznościowych, również na Instagramie i WhatsAppie. Wszystkie wpisy ofertowe będą sprawdzane w bazie danych obszarów chronionych Programu Narodów Zjednoczonych ds. Ochrony Środowiska. Jeśli okaże się, że naruszają politykę, wówczas zostaną zablokowane. Nowe zmiany ogłoszone przez Facebooka są odpowiedzią na raport BBC, w którym dziennikarze opublikowali dowody śledztwa dotyczącego sprzedaży dużych działek w lasach narodowych, które były dostępne na Facebook Marketplace.
Zobacz także: Demokratyczna Republika Konga znosi 20-letnie moratorium na wyrąb lasów deszczowych
Śledztwo dziennikarzy BBC i sprzedaż ogromnych parceli na terenach chronionych
W lutym opublikowano film dokumentalny Our World: Selling the Amazon będący wynikiem śledztwa dziennikarzy BBC. Przedstawiono w nim dowody na to, że za pośrednictwem Marketplace sprzedawano ogromne parcele na chronionych terenach. W najnowszym wpisie na blogu, firma Facebook podała, że:
Ogłaszamy środki mające na celu powstrzymanie prób sprzedaży gruntów w ekologicznych obszarach chronionych w amazońskich lasach deszczowych na Facebook Marketplace. Obszary chronione mają kluczowe znaczenie dla ochrony siedlisk i ekosystemów oraz mają kluczowe znaczenie dla rozwiązania globalnego kryzysu przyrody. W oparciu o określone kryteria Facebook będzie starał się identyfikować i blokować nowe ogłoszenia w takich obszarach.
Polityka handlowa Facebooka zabrania zamieszczania ofert dotyczących ziemi, zwierząt i produktów zwierzęcych. Zakazem objęte zostanie szczególnie umieszczanie na liście ziemi lub nieruchomości dowolnego rodzaju na obszarach chronionych ekologicznie.
Zmiana polityki Facebooka następuje w kluczowym momencie. Ostatnia awaria sprawiła, że tysiące biznesów straciło miliony dolarów. W kolejnym dniu demaskatorka Facebooka Frances Haugen przyznała przed Kongresem, że firma ceni bardziej zyski nad bezpieczeństwo.
Zobacz także: Co łączy AliExpress, Facebooka i Google? Unikanie opodatkowania i niszczenie konkurencji