FinanseKomentarze I AnalizyPolska

Jak ubezpieczenia direct zbudowały polskiego giganta ubezpieczeń

Ubezpieczenia direct odgrywają bardzo ważną rolę w zakresie komunikacji, sprzedaży oraz obsługi klienta. Towarzystwa ubezpieczeniowe chcąc być konkurencyjne na rynku, muszą posiadać taki rodzaj zawierania umów. Co ciekawe, pierwszą polisę tego typu zawarło LINK4.

Pierwsze ubezpieczenie direct

Ubezpieczenie direct w dosłownym tłumaczeniu oznacza ubezpieczenie bezpośrednie. Polega ono na tym, że transakcja ubezpieczeniowa zawierana jest poprzez telefon bądź internet bez żadnego pośrednika, czyli agenta ubezpieczeniowego. Taka polisa często jest tańsza niż standardowa, posiada dodatkowe warianty (np. ochrona assistance) oraz pozwala zaoszczędzić czas. Aktualnie ubezpieczenia w formie zdalnej mają w zasadzie wszystkie towarzystwa ubezpieczeniowe tj. na przykład PZU, AXA, Allianz Direct czy Liberty Direct, które sprzedają polisy przez internet. Jednak prekursorem w takiego rodzaju zawierania transakcji był LINK4. W styczniu 2003 roku sprzedali oni pierwszą polisę przez telefon bez pośrednika. W ten sposób zrewolucjonizowali oni rynek ubezpieczeń. Dzięki temu stworzyli oni również coś unikatowego i innowacyjnego, co pozwoliło im przetrwać na rynku i generować dobre wyniki sprzedażowe.

Zobacz także: Emerytury stażowe pozwolą na pobieranie świadczenia od 55 roku życia!

Model biznesowy oparty na fizycznym i zdalnym zawieraniu umów

Same ubezpieczenia direct jednak nie wystarczają, aby móc podbijać polski rynek. Klienci są przyzwyczajeni do fizycznego zawierania umów. W związku z tym firmy ubezpieczeniowe muszą wprowadzać zarówno zawieranie umów za pośrednictwem agenta ubezpieczeniowego, jak i w formie zdalnej. W ten sposób klienci mogą wybrać preferowany sposób zawarcia danej umowy. Natomiast towarzystwa ubezpieczeniowe, które nie dostosują się do tych potrzeb klientów, po prostu wypadają z rynku. Dobrym przykładem jest właśnie LINK4, który poprzez zmianę modelu biznesowego, zwiększył grono nabywców swoich ofert. Mimo że byli oni prekursorem ubezpieczeń direct, po pewnym czasie zaproponowali klientom fizyczne zawieranie umów, aby spełnić ich potrzeby. W ten sposób są w stanie generować sprzedaż na poziomie kilkunastokrotnie większym aniżeli sprzed 20 lat. Zatem model biznesowy oparty na ubezpieczeniach direct oraz za pośrednictwem agenta najlepiej sprawdza się w przypadku towarzystw ubezpieczeniowych.

Zobacz także: TFI PZU będzie zarządzać aktywami bałtyckich ubezpieczycieli

Ubezpieczenia direct a innowacje

Coraz ważniejszą rolę na rynku ubezpieczeniowym odgrywają innowacje i nowinki technologiczne. Wprowadzanie takich innowacji jak blockchain, chmura obliczeniowa czy Big Data sprawiają, że dana firma ubezpieczeniowa może wprowadzać bardziej jakościowe oferty nastawione na potrzeby konkretnego klienta. Ponadto umiejętność analizowania, przechowywania, i wykorzystywania dostępnych danych tworzy wartość dodaną w aktualnie zmieniających się warunkach rynkowych. LINK4 w ostatnim czasie łącząc innowacje z ubezpieczeniami direct, usprawniło relację z klientem. To za sprawą możliwości samodzielnego wykonania zdjęcia przedmiotu ubezpieczenia poprzez specjalną aplikację bez przyjazdu rzeczoznawcy. W związku z tym rzeczoznawca nie musi specjalnie przyjeżdżać do klienta i oceniać koszt naprawy danego mienia. Oczywiście takich przykładów jest znacznie więcej. W przeciągu ostatnich paru lat podobne nowinki wprowadziły takie firmy jak PZU, Inter Risk czy Generali. Członkini zarządu LINK4 Patrycja Kotecka podkreśla rolę innowacji i technologii w rozwoju tej firmy:

Dla LINK4 rozwój technologii jest niezwykle istotny, zgodnie z filozofią Henry’ego Forda, jednego z najsłynniejszych innowatorów w świecie motoryzacji, który twierdził, że firmy, które rosną dzięki rozwojowi i ulepszeniu, nie zginą. Ale kiedy firma przestaje być twórcza, kiedy uważa, że osiągnęła doskonałość – już po niej. My doskonale zdajemy sobie z tego sprawę, dlatego wciąż testujemy i wprowadzamy nowe rozwiązania bądź usprawniamy obecne procesy

Zatem ubezpieczenia direct, zmiana modelu biznesowego oraz wprowadzane innowacje spowodowały, że LINK4 w ciągu pierwszych dwóch tygodni 2021 roku wygenerował przypis (składka ubezpieczeniowa) na poziomie takim jak w całym 2003 roku.

 

Zobacz także: ZUS bierze się za influencerów. Mogą płacić składki nawet za 5 lat WSTECZ

Wszelkie prawa do treści zastrzeżone.

Gabriel Chrostowski

Analityk makroekonomiczny, w wolnych chwilach uprawiający piłkę nożną oraz biegi krótko- i długodystansowe

Polecane artykuły

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker