EnergetykaPolska

ORLEN ruszył z nową, ogólnopolską kampanią wizerunkową „Mały atom, wielka sprawa”

Troska o bezpieczną przyszłość i zaangażowanie w zieloną transformację energetyczną to temat przewodni najnowszej ogólnopolskiej kampanii wizerunkowej ORLENU „Mały atom, wielka sprawa”. Emitowane spoty i reklamy koncentrują się na zaletach małych reaktorów jądrowych SMR – innowacyjnej technologii, w którą koncern będzie inwestować, aby zapewnić swoim odbiorcom stabilne dostawy przyjaznej dla klimatu energii elektrycznej i ciepła.

W celu osiągnięcia neutralności emisyjnej ORLEN stawia na małe reaktory jądrowe

ORLEN, jako pierwszy koncern paliwowo-energetyczny w naszym regionie, ogłosił plan osiągnięcia neutralności emisyjnej do 2050 roku. Aby zrealizować swoje strategiczne cele, firma zdecydowała się zainwestować w małe reaktory jądrowe (small modular reactors, SMR). To technologia, która umożliwia stabilną produkcję zeroemisyjnej i taniej energii. Spot kampanii koncentruje się na zaletach SMR – niewielkich rozmiarach, bezpieczeństwie technicznym i możliwości produkcji dużej ilości energii. Pojedynczy SMR zajmuje tyle miejsca, co boisko piłkarskie, ale jest w stanie dostarczyć elektryczność i ciepło potrzebne miastu, w którym żyje aż 150 tysięcy osób.

Zobacz także: Grupa ORLEN przeznaczy na zielone inwestycje aż 120 mld zł!

Jednocześnie, produkcja tej energii nie powoduje emisji dwutlenku węgla. Oznacza to, że pojedynczy reaktor SMR w ciągu 60 lat pracy pozwala uniknąć 175 mln ton emisji CO₂, które zostałyby wyemitowane do atmosfery przez konwencjonalną elektrownię. Ogromną zaletą nowej technologii jest również bezpieczeństwo. SMR wyposażone są w tzw. pasywne systemy bezpieczeństwa, które zapewniają chłodzenie reaktora nawet w przypadku braku zasilania zewnętrznego. Sam reaktor zaś znajduje się głęboko, bo aż 35 metrów pod ziemią.

Za inwestycje w SMR odpowiada spółka ORLEN Synthos Green Energy. Partnerem technologicznym jest amerykański koncern GE Hitachi, który opracował najbardziej zaawansowany model SMR o nazwie BWRX-300. Pierwsza elektrownia wyposażona w ten reaktor zostanie uruchomiona w Polsce w 2029 r. Więcej na temat technologii SMR można przeczytać na stronie https://www.orlen.pl/pl/zrownowazony-rozwoj/projekty-transformacyjne/smr.

ORLEN chce pokazać swoje zaangażowanie na rzecz klimatu i ruszył z kampanią „Mały atom, wielka sprawa”

W związku z opisanymi powyżej inwestycjami wystartowała najnowsza kampania wizerunkowa ORLENU „Mały atom, wielka sprawa”, która pokazuje koncern jako firmę zaangażowaną w transformację gospodarki w kierunku neutralności emisyjnej, a zarazem gwaranta bezpieczeństwa energetycznego. Dzięki swoim możliwościom finansowym oraz budowaniu międzynarodowych sojuszy biznesowych i technologicznych ORLEN jest w stanie zapewnić dostawy ciepła i energii elektrycznej produkowanych w sposób przyjazny dla klimatu.

Zobacz także: ORLEN Synthos Green Energy jest coraz bliżej budowy SMR-ów w Polsce

Kampania promująca zaangażowanie ORLENU w transformację energetyczną i SMR potrwa od 8 maja do 23 czerwca br. i będzie realizowana  w telewizji, Internecie, kinie, radiu, na outdoorze i w prasie. Spoty telewizyjne i internetowe przybliżają odbiorcom najważniejsze kwestie związane z technologią SMR. W reklamach emitowanych w online prasie i na OOH innowację promuje hasło „Mały atom, wielka sprawa”. Koncept kreatywny kampanii stworzyła agencja reklamowa Grey. Za planowanie i zakup mediów odpowiada zaś dom mediowy Sigma Bis.

ORLEN Synthos Green Energy poinformował, gdzie powstaną małe bloki jądrowe

Wszelkie prawa do treści zastrzeżone.

Adam Suraj

Ekonomista zarażony miłością do tej nauki przez Ha-Joon Chang. To on pokazał, że ekonomia to nie są nudne obliczenia, a nauka o życiu społecznym.

Polecane artykuły

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker