Lotnictwo

LOT uruchamia kolejne połączenie. Kierunek: Azja

Już dziś LOT uruchomi połączenie do Delhi. Do jego obsługi wyznaczone będą Boeingi 787-8 oraz -9 Dreamliner, które na pokład mogą zabrać ponad 290 pasażerów. Połączenie do Indii będzie szóstą azjatycką destynacją obsługiwaną przez narodowego przewoźnika.

Samolot dystans niespełna 5300 km ma pokonywać w niecałe 7 godzin. Loty początkowo będą się odbywały 5 razy w tygodniu. We wtorki, środy, piątki, soboty oraz niedziele maszyny będą startować z lotniska Chopina o godzinie 22:40, tak by wylądować około godziny 9:00 czasu miejscowego na lotnisku w Delhi.

Samolot ma spędzać na lotnisku około 2 godzin. Po tym czasie ma ruszyć w rejs powrotny, który będzie się odbywał w poniedziałki, środy, czwartki, soboty i niedziele. Po uwzględnieniu różnic czasu Dreamliner powróci do Warszawy o godzinie 16:00.

Połączenie do Delhi to szósty dalekodystansowy azjatycki kierunek po Tokio, Pekinie, Seulu, Singapurze oraz Kolombo.

Spoglądając na rozkład lotów można zauważyć, że połączenie do Delhi będzie również korzystne z perspektywy mieszkańców wielu miast Europy. Na szybką przesiadkę mogą liczyć mieszkańcy m.in. Norymbergi, Paryża, Hanoweru, Frankfurtu, Luksemburgu, czy też Mediolanu. Ponadto najpóźniej na pół godziny przed odlotem do Indii na warszawskim lotnisku będą lądować samoloty z polskich miast tj. Poznania, Krakowa, Gdańska, Szczecina oraz Wrocławia. To też pokazuje, że godzina odlotu nie jest przypadkowa. Wylot jest skorelowany z przylotami z innych polskich i europejskich miast, a ponadto jest bardzo wygodny z perspektywy czasowej, kiedy to możemy wylecieć z Polski późno wieczorem i wylądować na drugi dzień rano. Podobną taktykę zastosowano na lotach do Singapuru.

Polski przewoźnik pokłada nadzieję w nowym połączeniu m.in. ze względu na olbrzymi potencjał ludzki i gospodarczy. Indie są również bardzo popularnym kierunkiem turystycznym. Jak jednak możemy przeczytać na portalu rynek-lotniczy.pl, indyjska klasa średnia jest niewielka w porównaniu do gospodarki, co z perspektywy LOT jako linii tradycyjnej jest dużym wyzwaniem. Będzie to wymagało dużego zaangażowania w prowadzenie polityki cenowej, która będzie odpowiednia dla, mimo wszystko, ciągle ubogiego indyjskiego społeczeństwa.

Gdyby każda osoba wchodząca na portal przelewała nam miesięcznie 30 gr, to bylibyśmy w stanie publikować każdego miesiąca kilkadziesiąt jakościowych analiz, które poprawiłyby jakość debaty publicznej w naszym kraju.

Możesz się do tego przyczynić udzielając nam wsparcia i przelewając na nr konta 49 1020 4027 0000 1302 1542 2304 dowolną kwotę

Wszelkie prawa do treści zastrzeżone.

Polecane artykuły

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker