Drogi I mosty

Via Baltica w ciągu drogi S61 dłuższa o kilkanaście kilometrów

W środę 14 lipca GDDKiA otworzyła kolejny odcinek drogi Via Baltica. Tym razem jest to 17-kilometrowy fragment drogi S61 między Śniadowem a Łomżą.

Droga Via Baltica

Otwarty 14 lipca odcinek Via Baltica to 17 kilometrów drogi o dwóch jezdniach z dwoma pasami ruchu na każdej z nich. Nawierzchnia jest wykonana z betonu cementowego, co jak podaje GDDKiA, ma dać drodze większą odporność na koleinowanie. Jest to istotna cecha w przypadku tej drogi, gdyż przejmie ona dużą część tranzytu ciężarówek z krajów bałtyckich.

mapa s61

W ramach inwestycji wybudowano węzeł Śniadowo na połączeniu z drogą wojewódzką nr 677 oraz dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) – Chomentowo Zachód i Chomentowo Wschód.

– Trasa Via Baltica to jeden z najważniejszych szlaków tranzytowych łączących kraje nadbałtyckie z siecią dróg szybkiego ruchu w Polsce. Sukcesywnie oddajemy do użytku kolejne fragmenty drogi S61, będącej kluczowym elementem międzynarodowego korytarza transportowego. Inwestycja skróci czas przejazdu i podniesie poziom bezpieczeństwa na drodze – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Kolejny odcinki jeszcze w tym roku

Kolejnym odcinkiem, z którego skorzystają kierowcy, jest odcinek Stawiski – Szczuczyn. Będzie on liczył 18 km długości. Odcinek zbudowany zostanie z betonu i na całej długości będzie składał się z dwóch jezdni z dwoma pasami ruchu każda. Na odcinku 1,6 km, którym jest obwodnica Stawisk, dobudowaną drugą jezdnię do istniejącej już obwodnicy.

Jeszcze w lipcu kierowcy skorzystają z odcinka Kolno – Stawiski. Oddanie do ruchu tego 16-kilometrowego odcinka sprawi, że kierowcy będą mieli do dyspozycji łącznie prawie 44 km trasy ekspresowej od węzła Kolno, na północ od Łomży, do końca obwodnicy Szczuczyna. Węzeł Kolno połączy trasę S61 z istniejącym przebiegiem DK61 i DK63. Powstał nowy odcinek DK63 o długości ponad 2,2 km oraz przebudowano drogę powiatowej nr 1903B na długości ponad 1,1 km – wynika z danych GDDKiA.

Cała trasa między węzłami Łomża Południe – Łomża Zachód zostanie skończona jesienią tego roku. Odcinek będzie liczył 7,2 km długości. W ramach tej inwestycji powstaje również prawie 9 km nowego przebiegu drogi krajowej nr 63, która połączy się z S61 na węźle Łomża Południe.

Zobacz także: Do 2030 roku Polska ma mieć ponad 6 tys. km ekspresówek i ponad 2 tys. km autostrad

Wszelkie prawa do treści zastrzeżone.

Polecane artykuły

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker