FinansePolska

Jednorazowa karta płatnicza ochroni przed oszustami? Raiffeisen Digital Bank to sprawdzi!

Raiffeisen Digital Bank wprowadza jednorazowe wirtualne karty płatnicze do płatności e-commerce.

W dobie dynamicznej cyfryzacji usług wśród użytkowników narastają, słuszne zresztą, obawy bezpieczeństwo, na przykład w trakcie zakupów w internecie. Z pomocą przychodzi wirtualna jednorazowa karta płatnicza, stworzona przez Raiffeisen Digital Bank. Ma one zapewnić bezpieczeństwo w trakcie transakcji e-commerce, zwłaszcza gdy nie możemy w pełni ocenić jej bezpieczeństwa lub zweryfikować sprzedawcy. 

  • Raiffeisen Digital Bank wprowadza jednorazowe wirtualne karty płatnicze do płatności e-commerce.
  • Karty te można wygenerować w aplikacji mobilnej banku. Po zakończeniu transakcji karta zostanie zdezaktywowana. 
  • Każda karta zawiera unikalny numer, kod CVV2 oraz datę ważności — można je wykorzystać tylko raz. 
  • Tego typu jednorazowa karta płatnicza zabezpieczy klientów przed oszustami. 

Jak działa wirtualna jednorazowa karta płatnicza i jak ją wygenerować? 

Wirtualna karta jednorazowa działa w zasadzie tak samo jak zwykła karta fizyczna. Można jej jednak używać tylko do transakcji e-commerce, przy czym wyklucza ona niektóre usługi takie jak płatności za subskrypcje. Jednorazowe karty stają się coraz popularniejszą bezgotówkową formą płatności w Europie. Z tą myślą dostęp do tej karty jest bardzo łatwy. Klienci Raiffeisen Digital Banku mogą wygenerować taką kartę w aplikacji mobilnej — zostanie ona zamknięta po jednym użyciu i w ten sposób zabezpieczy nasze dane. 

Jednorazowa karta płatnicza zniknie po jednym użyciu 

Wirtualna jednorazowa karta płatnicza powiązana jest z głównym rachunkiem bankowym użytkownika, ale ma jednocześnie własny unikalny numer, kod CVV2 oraz datę ważności, które można wykorzystać tylko raz. Dezaktywacja karty po jednym użyciu zabezpiecza klientów przed kradzieżą danych. Jeśli dane karty zostaną skradzione lub ujawnione podczas transakcji, nie mogą zostać ponownie wykorzystane do działań przestępczych, co chroni również środki na koncie. 

Zobacz także: UE wprowadzi limit płatności gotówką. Co na to Polacy?

Branża e-commerce w Polsce prężnie się rozwija — potrzebujemy bezpiecznych rozwiązań

Już od kilku lat bezgotówkowe formy płatności są najczęściej wybieranym sposobem zapłaty przez Polaków. Jest tak również w transakcjach e-commerce, przy których zachowanie bezpieczeństwa jest niezwykle istotne. Polacy wciąż zwiększają swoje wydatki w sklepach internetowych i robią to szybciej niż światowa średnia. W ubiegłym roku wzrost ten osiągnął ponad 20%, podczas gdy średnia na świecie wyniosła 7%. Polacy na jedno zamówienie wydali około 70 zł (wg ówczesnego kursu około 18 dolarów), czyli nieznacznie mniej niż globalna średnia (21 dolarów). 

Dane te ilustrują rosnące zainteresowanie Polaków handlem internetowym. Niesie to za sobą niestety zagrożenie ze strony oszustów, którzy mogą wykorzystać nieuwagę użytkowników, by pozyskać ich dane czy okraść ich ze środków na koncie. Wydaje się zatem, że wirtualna jednorazowa karta płatnicza zaprezentowana przez Raiffeisen Digital Bank może pomóc w zapewnieniu bezpieczeństwa klientów. 

E-commerce i zakupy online to obecnie dynamicznie rozwijająca się gałąź gospodarki, a krąg osób, w tym naszych klientów, z nich korzystających nieustannie się powiększa. Dlatego uznaliśmy, że warto zaoferować im nowy produkt w postaci wirtualnej karty jednorazowej, stanowiącej kolejny poziom bezpiecznych płatności online. Nasza karta jest łatwa i szybka do utworzenia z poziomu aplikacji, a także gotowa do użycia natychmiastowo. Wierzę, że spotka się z dobrym przyjęciem ze strony naszych klientów. – komentuje Kamil Niewiatowski, Country Manager na Polskę w Raiffeisen Digital Bank.

Wszelkie prawa do treści zastrzeżone.

Martyna Paja

Miłośniczka języków i wschodoznawczyni. Interesuję się kulturą Azji Południowo-Wschodniej, ale inne tematy nie są mi straszne.

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker