
Stowarzyszenie Importerów i Dystrybutorów Pirotechniki, reprezentujące branżę pirotechniczną, wystosowało list do szefów resortów siłowych: Władysława Kosiniaka-Kamysza oraz Tomasza Siemoniaka. Przedstawiciele tej gałęzi przemysłu wyrazili chęć współpracy w zakresie działań przygotowawczych oraz szkoleniowych dla żołnierzy i rekrutów Wojska Polskiego.
- Doświadczenie, infrastruktura i zasoby ludzkie branży stanowią gotową bazę do rozwinięcia efektywnej współpracy ze strukturami obronnymi
- Branża pirotechniczna ma już doświadczenie w podobnych działaniach. Do tej pory edukowała młodzież, przestrzegając przed niebezpieczeństwami związanymi z materiałami pirotechnicznymi
- Firmy pragną działać również w ramach kampanii społecznych, wykorzystując własne kanały w mediach społecznościowych
Branża pirotechniczna chce pomóc w szkoleniach wojskowych
21 marca 2025 roku Stowarzyszenie Importerów i Dystrybutorów Pirotechniki, reprezentujące branżę pirotechniczną, wystosowało list do szefów MON oraz MSWiA, czyli Władysława Kosiniaka Kamysza oraz Tomasza Siemoniaka. Przedstawiciele branży pirotechnicznej zaoferowali swoje wsparcie w realizacji zapowiedzianych przez rząd szkoleń wojskowych.
Zobacz także: Cła Trumpa uderzyły… w amerykańskie lotnictwo. Ludzi nie stać na latanie
Branża pirotechniczna posiada doświadczenie, infrastrukturę oraz zasoby ludzkie, których kwalifikacje sprawiają, że mogą oni stanowić ważny element szkoleń wojskowych dotyczących materiałów wybuchowych. Dodatkowo firmy posiadają już doświadczenie w prowadzeniu szkoleń oraz edukacji młodzieży. To sprawia, że w krótkim czasie mogą opracować kompleksowy pakiet szkoleń wojskowych dla Wojska Polskiego.
W obecnej sytuacji nie możemy pozostawać obojętnymi na to co dzieje się wokół nas, zwłaszcza po ostatnich apelach premiera Donalda Tuska. Nikt wcześniej nie zwrócił uwagi na nasze możliwości jako branży, dlatego wystosowaliśmy listy do resortów obrony i spraw wewnętrznych w których podkreślamy potencjał jakim dysponujemy i jaki może być użyty w celu zwiększenia obronności naszego kraju – powiedziała Marta Smolińska, prezes Stowarzyszenia Importerów i Dystrybutorów Pirotechniki
Kampania społeczna, szkolenia oraz edukacja
Firmy z branży zaproponowały również wsparcie w ramach kampanii społecznej. Wykorzystując swoje kanały w mediach społecznościowych oraz współpracując z blogerami, mogłyby zwiększyć skuteczność dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Dodatkowo kanały te mogą służyć do promowania zapowiadanych materiałów edukacyjnych.
Zobacz także: Rolnictwo w Polsce jest przeskalowane i mało efektywne [RAPORT OG]
Polska branża pirotechniczna ma już spore doświadczenie w prowadzeniu programów edukacyjnych. Wiele firm prowadziło kampanie, których celem było uświadomienie młodszych pokoleń o niebezpieczeństwach związanych z materiałami wybuchowymi. Takowe programy są potrzebne, szczególnie w Polsce gdzie też natężenie starych niewybuchów czy też niewypałów jest jednym z największych w Europie. Szczególnie widać to w miastach, w których toczyły się walki, przykładem tego jest Warszawa gdzie regularnie w czasie remontów czy budowy pojawiają się pociski oraz bomby z okresu II wojny światowej.