fbpx

Zablokowanie Kanału Sueskiego przez jeden z największych kontenerowców na świecie prawdopodobnie spowoduje straty w wysokości setek milionów euro dla branży reasekuracyjnej. Sytuację poprawia jedynie fakt, że częściowo udało się uwolnić statek - podała agencja Fitch Ratings, którą cytuje Reuters.

Mierzący 400 metrów długości kontenerowiec Ever Given zablokował w poprzek Kanał Sueski. Było to efektem silnego wiatr, który wiał nad kanałem. Tym samym najkrótsza droga pomiędzy azjatyckimi i europejskimi portami została całkowicie zablokowana. W efekcie setki statków utknęło w oczekiwaniu na odblokowanie Kanału.

- To zdarzenie zmniejszy zyski globalnych reasekuratorów, ale nie powinno mieć istotnego wpływu na ich profile kredytowe, gdyż ceny reasekuracji morskiej będą dalej rosły - podała agencja ratingowa.

Stawki za transport tankowców z produktami naftowymi wzrosły prawie dwukrotnie po tym, jak statek się zaklinował, a blokada zakłóciła globalne łańcuchy dostaw, grożąc kosztownymi opóźnieniami dla firm, które już mają do czynienia z ograniczeniami COVID-19.

- Ostateczne straty będą zależeć od tego, jak długo zajmie firmie ratowniczej całkowite uwolnienie Ever Given i kiedy normalny ruch statków może zostać wznowiony, ale Fitch szacuje, że straty mogą z łatwością sięgnąć setek milionów euro" - powiedział Fitch.

Właściciel i ubezpieczyciele Ever Given również muszą liczyć się z roszczeniami sięgającymi milionów dolarów, nawet jeśli statek zostanie szybko odholowany - powiedziały w środę Reutersowi źródła branżowe.

Jak twierdzą analitycy Fitch, duża część poniesionych strat będzie prawdopodobnie reasekurowana przez globalny panel reasekuratorów. To z kolei będzie istotnie wpływać na wyniki finansowe w pierwszym półroczu.


Bądź na bieżąco

Newsletter

Newsletter

Najczęściej Czytane