fbpx

Facebook szuka możliwości na zakazanie sprzedaży dużych działek w regionie chronionych lasów Amazonii. Śledztwo dziennikarzy BBC w lutym wykazało, że za pośrednictwem Marketplace można było kupić parcele na obszarach objętych ochroną.

Zakup lasu deszczowego przez Marketplace

Przedstawiciele Facebooka ogłosili w piątek, że polityka handlowa zostanie wkrótce zaktualizowana, aby uniemożliwić sprzedaż oraz zakupów parceli za pośrednictwem mediów społecznościowych, również na Instagramie i WhatsAppie. Wszystkie wpisy ofertowe będą sprawdzane w bazie danych obszarów chronionych Programu Narodów Zjednoczonych ds. Ochrony Środowiska. Jeśli okaże się, że naruszają politykę, wówczas zostaną zablokowane. Nowe zmiany ogłoszone przez Facebooka są odpowiedzią na raport BBC, w którym dziennikarze opublikowali dowody śledztwa dotyczącego sprzedaży dużych działek w lasach narodowych, które były dostępne na Facebook Marketplace.

Zobacz także: 

 

  

Śledztwo dziennikarzy BBC 

W lutym opublikowano film dokumentalny Our World: Selling the Amazon będący wynikiem śledztwa dziennikarzy BBC. Przedstawiono w nim dowody na to, że za pośrednictwem Marketplace sprzedawano ogromne parcele na chronionych terenach. W najnowszym wpisie na blogu, firma Facebook podała, że:

Ogłaszamy środki mające na celu powstrzymanie prób sprzedaży gruntów w ekologicznych obszarach chronionych w amazońskich lasach deszczowych na Facebook Marketplace. Obszary chronione mają kluczowe znaczenie dla ochrony siedlisk i ekosystemów oraz mają kluczowe znaczenie dla rozwiązania globalnego kryzysu przyrody. W oparciu o określone kryteria Facebook będzie starał się identyfikować i blokować nowe ogłoszenia w takich obszarach.

Polityka handlowa Facebooka zabrania zamieszczania ofert dotyczących ziemi, zwierząt i produktów zwierzęcych. Zakazem objęte zostanie szczególnie umieszczanie na liście ziemi lub nieruchomości dowolnego rodzaju na obszarach chronionych ekologicznie. 

Zmiana polityki Facebooka następuje w kluczowym momencie. Ostatnia awaria sprawiła, że tysiące biznesów straciło miliony dolarów. W kolejnym dniu demaskatorka Facebooka Frances Haugen przyznała przed Kongresem, że firma ceni bardziej zyski nad bezpieczeństwo.  


Bądź na bieżąco

Newsletter

Newsletter

Najczęściej Czytane