fbpx
Colors: Cyan Color

Tesla Inc. pozytywnie zaskoczyła inwestorów w tym kwartale. Dzięki obniżeniu kosztów produkcji i podwyższeniu cen tańszych pojazdów, firma podnosi się i odzyskuje wizerunek w oczach konsumentów. Jednak na horyzoncie pojawia się nowy problem do rozwiązania, a mianowicie niedobór podzespołów, w tym chipów wykorzystywanych przy produkcji cybertrucków.

Niektórzy wiedzą, że jako fan motoryzacji lubuje się w kolekcjonowaniu samochodów. Ale nie takich dużych, tylko nieco mniejszych. Kolekcjonuje modele aut, których mam tyle, że po przeprowadzce 90% z nich wylądowała w kartonie. Nie ukrywam, było to dla mnie traumatyczne przeżycie, jednak tu nie o moje emocje chodzi, a o cechy, jakimi auto musi się wyróżniać, bym uznał je za godne obecności w mojej kolekcji.

Na niemiecki rynek wszedł ostatnio chiński samochód elektryczny MG ZS EV, z 260-kilometrowym zasięgiem, kosztujący 31 990 euro. „Der Spiegel” opublikował relację z podróży testowej tym pojazdem na odcinku Hamburg – Monachium, wynoszącym około 800 km. To jedna z najbardziej uczęszczanych tras w Niemczech.

Niemiecki tygodnik Focus ocenia, że niska i obecnie trudna do przewidzenia wartość rezydualna samochodów elektrycznych jest pewnym problemem. Im bardziej przyspiesza rozwój technologiczny tych pojazdów, tym trudniej jest ocenić, ile będzie wart zakupiony dziś nowy samochód za parę lat. Szczególnie ważne jest w tym wymiarze ciągłe zwiększanie się przejazdu na jednym ładowaniu baterii. Focus wskazuje tu w szczególności na Teslę, której z każdym nowym modelem udaje się zwiększać zasięg.

Bądź na bieżąco

Newsletter

Newsletter

Artykuły tego autora

Najczęściej Czytane