fbpx

GDDKiA opracowała studium korytarzowe dla Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Zgodnie z cyklem przygotowania inwestycji drogowej to dopiero początek i do ustalenia ostatecznego przebiegu drogi jeszcze wiele pracy. Autostrada A50 i droga S50 mają być gotowe do 2029 roku.

Docelowo pod przyszłą budowę drogi na odcinku szlakowym potrzebny będzie pas o szerokości ok. 100 m. Nieco więcej w miejscach węzłów i MOP. Obecna faza jest etapem początkowym, a wskazane przebiegi są jedynie wstępnie wytypowanymi korytarzami.

Autostrada A50 i S50 jako składowe OAW

We wrześniu 2019 r. Rada Ministrów przyjęła nowelizację rozporządzenia w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych, gdzie dodano m.in. nowy przebieg sieci autostrad i dróg ekspresowych w związku z realizacją Centralnego Portu Komunikacyjnego, w tym m.in. nowej Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej - obwodnica ta będzie składać się z drogi ekspresowej S50 na północy i autostrady A50 na południu od Warszawy.

a50

Zgodnie z aktualizacją rozporządzenia powstaną nowe połączenia:

  • A50

A2 (Centralny Port Komunikacyjny) - Mszczonów - Góra Kalwaria - A2 (Mińsk Mazowiecki),

  • S50

A2 (Centralny Port Komunikacyjny) - Sochaczew - Wyszogród - S10 (Naruszewo) - Serock - S8 (Radzymin) - A2 (Mińsk Mazowiecki).

Do 2024 roku ma trwać wykonywanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej. Następnie mają rozpocząć się prace archeologiczne, które potrwają do roku 2028. W międzyczasie – w 2025 roku – ma zostać rozpisany przetarg na projekt i roboty budowlane. Maszyny mają wjechać na plac budowy w 2026 roku, a inwestycja ma być gotowa na rok 2029.

Zobacz także:


Bądź na bieżąco

Newsletter

Newsletter

Najczęściej Czytane