fbpx
Colors: Blue Color

Spółka Centralny Port Komunikacyjny wybrała najkorzystniejszą ofertę w przetargu na prace przygotowawcze do budowy nowej linii kolejowej Katowice - Ostrawa. Dzięki niej pociągi dojadą m.in. do 90-tysięcznego Jastrzębia-Zdroju, które jest dziś największym miastem w Polsce bez dostępu do kolei. Trasa jest częścią wspólnej inwestycji kolejowej krajów Grupy Wyszehradzkiej między Warszawą, Brnem (z łącznikiem do Pragi), Bratysławą i Budapesztem.

Pod względem gęstości torów kolejowych, Polska na tle Europy wypada przeciętnie. Na tle innych państw wybijają się przede wszystkim nasi dwaj sąsiedzi - Czesi i Niemcy. 

Jak zapowiedziało węgierskie Ministerstwo Innowacji i Technologii, na trasie Budapesz - Warszawa powstanie kolej dużych prędkości, która połączy ze sobą obie stolice. Według planów ma system połączyć wszystkie państwa Grupy Wyszehradzkiej, a maksymalna prędkość pociągów to 320 km/h. Dzięki temu pasażerowie będą mogli przejechać z Warszawy do stolicy Węgier jedynie w 5,5 godziny.

Centralny Port Komunikacyjny to jeden z najambitniejszych planów gospodarczych naszego rządu. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, iż projekt to nie tylko budowa wielkiego lotniska. Jest to także modernizacja i budowa sieci torów, dzięki którym podróż między krańcami Polski stanie się o wiele szybsza. To ważne, czego dowodem jest decyzja francuskiego rządu o zakazie lotów krótkodystansowych. Można zatem przypuszczać, że trend przejdzie na inne państwa. Zatem po pandemii należy przygotować się na taki wybór transportu między miastami, a modernizacja na pewno w tym pomoże.

Chińczycy kolejny raz prężą muskuły i pokazują światu, że obecnie są absolutnym potentatem jeśli chodzi o rozwój kolei dużych prędkości (KDP). Niedawno zaprezentowany w Chengdu prototyp pociągu dużych prędkości oparty na technologii maglev będzie w stanie poruszać się z prędkością 620 km/h.

Bądź na bieżąco

Newsletter

Newsletter

Najczęściej Czytane