fbpx
Colors: Blue Color

Centralny Port Komunikacyjny to jeden z najambitniejszych planów gospodarczych naszego rządu. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, iż projekt to nie tylko budowa wielkiego lotniska. Jest to także modernizacja i budowa sieci torów, dzięki którym podróż między krańcami Polski stanie się o wiele szybsza. To ważne, czego dowodem jest decyzja francuskiego rządu o zakazie lotów krótkodystansowych. Można zatem przypuszczać, że trend przejdzie na inne państwa. Zatem po pandemii należy przygotować się na taki wybór transportu między miastami, a modernizacja na pewno w tym pomoże.

Chińczycy kolejny raz prężą muskuły i pokazują światu, że obecnie są absolutnym potentatem jeśli chodzi o rozwój kolei dużych prędkości (KDP). Niedawno zaprezentowany w Chengdu prototyp pociągu dużych prędkości oparty na technologii maglev będzie w stanie poruszać się z prędkością 620 km/h.

Wkrótce rusza na Mazurach modernizacja nieużywanej od 10 lat linii kolejowej nr 223. Podpisane w środę (27.01) porozumienie oznacza zielone światło dla realizacji inwestycji wartej ok. 400 mln zł. Projekt wpisuje się w plany budowy tzw. szprychy nr 3 w ramach Programu CPK.

Dzięki nowej dziesięcioletniej umowie o świadczenie usług publicznych podpisanej między PKP Intercity a Ministerstwem Infrastruktury (MI) przewoźnik przeznaczy ponad 19 mld zł na inwestycje taborowe, zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów na głównych trasach, podnoszenie komfortu podróżowania, a także rozszerzanie dostępu do kolei.

Bądź na bieżąco

Newsletter

Newsletter

Najczęściej Czytane