fbpx

Kilka dni temu stołeczny ratusz ogłosił, że jedna z główna arterii Warszawy - Aleje Jerozolimskie -  przejdzie dużą metamorfozę. Na odcinku od ulicy Marszałkowskiej do ulicy Nowy Świat, zamiast trzech pasów dla samochodów ma być tylko jeden. To jak się można spodziewać, oburzyło część społeczności. Głównie tę poruszająca się autami.

PKN ORLEN podpisał list intencyjny o współpracy na rzecz rozwoju zeroemisyjnego transportu publicznego opartego o napędy wodorowe z Gminą Piła i Miejskim Zakładem Komunikacji w Pile, a także z Miejskim Zakładem Komunikacyjnym w Bielsku-Białej. Efektem działań prowadzonych w ramach tych porozumień ma być m.in. stworzenie infrastruktury tankowania wodoru, przeznaczonej dla pojazdów komunikacji miejskiej. Rozwój przyjaznych środowisku technologii wodorowych wpisuje się w strategię ORLEN 2030 zakładającą wzrost znaczenia paliw alternatywnych.

18 marca na wniosek prezydenta Warszawy Rafała Trzaskowskiego, rada miejska ma zdecydować o finansowaniu dla pierwszego etapu prac kolejnej linii metra. Ma ona połączyć centrum z Pragą Południe. Pierwsze 6 stacji ma być gotowe w 2028 roku.

Solaris umacnia swoją pozycję na rumuńskim rynku transportu publicznego. W przetargu centralnym, przeprowadzonym przez Ministerstwo Robót Publicznych, Rozwoju i Administracji w Rumunii, którego ostatecznymi beneficjentami jest 7 rumuńskich miast, Solaris wygrał gigantyczne zamówienie na 123 z puli 131 autobusów elektrycznych. Łączna wartość kontraktu to blisko 65 mln EUR.

Rok 2020 przyniósł dla gospodarki większości państw na świecie niespotykane wcześniej wyzwania. Minione miesiące były niełatwe również dla europejskiego sektora transportu publicznego i firm produkujących pojazdy w tym segmencie motoryzacji. Jak jednak wynika z danych przedstawionych przez firmę Solaris poprzedni rok firma może zaliczyć do udanych.

Firma Solaris Bus & Coach podpisała niedawno trzy umowy ramowe gwarantujące jej wyłączność na dostarczenie do 182 sztuk autobusów, które będą użytkowane w całej Austrii. Przewoźnik Österreichische Postbus AG zdecydował się wybrać Solarisa jako potencjalnego dostawcę zarówno bezemisyjnych, jak i konwencjonalnych pojazdów. Podpisane kontrakty ramowe zakładają dostawy w latach 2021-2023 łącznie do 40 autobusów wodorowych oraz 142 z silnikami spalinowymi o różnych długościach.

Bądź na bieżąco

Newsletter

Newsletter

Najczęściej Czytane