fbpx

Do 2025 r. Polska będzie w posiadaniu trzeciej co do wielkości floty e-autobusów w Europie, ustępując tylko Francji i Wielkiej Brytanii – wynika z raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego, przygotowanego we współpracy z PKN ORLEN oraz Krajową Agencją Poszanowania Energii. Jednak ewolucję przechodzi również transport indywidualny, już 17 proc. aut we flocie mobilności współdzielonej to pojazdy elektryczne.

Dzięki trzem dużym zamówieniom z Berlina, Warszawy i Mediolanu Solaris wysunął się na prowadzenie pod względem zdobytych kontraktów na autobusy elektryczne w Europie w 2019 roku. Elektryczna rewolucja w obszarze autobusowym zbiega się z długofalową strategią firmy, która zakłada inwestycje przede wszystkim w rozwój napędów alternatywnych.

Firma Solaris Bus & Coach S.A. pozyskała kolejne zamówienie na bezemisyjne autobusy Solaris Urbino 12 electric z Włoch. Po podpisanej niedawno umowie z ATM Milano, na mocy której do Mediolanu może trafić nawet 250 pojazdów tego typu, polski producent otrzymał zamówienie od przewoźnika ACTV SPA Venezia na 30 elektrobusów Urbino 12 electric i infrastrukturę służącą uzupełnianiu energii. Łączna wartość pozyskanego kontraktu przekracza kwotę 20 milionów euro.

Firma COTRAL, odpowiedzialna za usługi transportu regionalnego z siedzibą w Rzymie, podpisała właśnie kolejną umowę ramową z Solaris Bus & Coach S.A. na dostawę nawet do 300 autobusów międzymiastowych InterUrbino. To kolejne tak duże zamówienie na ten model autobusu polskiego producenta. Po realizacji umowy z 2016 roku na łącznie 360 autobusów InterUrbino, włoski przewoźnik zdecydował się na kolejne dostawy z firmy Solaris.

Bądź na bieżąco

Newsletter

Newsletter

Artykuły tego autora

Najczęściej Czytane