Polska

ORLEN testuje innowacyjne etykiety cenowe PESL

W ramach programu ORLEN Skylight accelerator, PKN ORLEN testuje innowacyjną technologię elektronicznych etykiet cenowych PESL.

PESL – innowacyjne etykiety zasilane ogniwami perowskitowymi

Etykiety zasilane ogniwami perowskitowymi umożliwiają wykorzystanie algorytmów w celu dynamicznego zarządzania cenami i kontentem promocyjnym na wybranej stacji ORLEN. Dzięki temu będzie możliwe dostosowanie cen produktów uwzględniające ich sezonowość, dostępność czy okresowe promocje.

W ramach testów realiziowanych wspólnie z Saule Technologies, na wybranej stacji ORLEN w Warszawie pojawiło się ponad 150 zasilanych światłem sztucznym etykiet PESL (ang. Perovskite Electronic Shelf Label). Docelowo pilotaż obejmie montaż ponad 1500 szt. etykiet.

Zobacz także: ORLEN VC inwestuje w systemy zwiększające efektywność turbin wiatrowych

Nowe rozwiązanie zasilane światłem

Innowacyjne etykiety PESL zasilane są poprzez dostęp do światła naturalnego lub sztucznego. Etykiety wyposażone są w dwu- lub trójkolorowy wyświetlacz, na którym można pokazać zarówno tekst, jak i grafikę. Zastosowane w tym rozwiązaniu, zaawansowane ogniwo perowskitowe, ze względu na dużą wydajność pracy w sztucznym świetle, nie musi zajmować dużej powierzchni. Ogniwo jest w stanie zapewnić zasilanie etykiecie sklepowej przez okres wielu lat. Na obecnym etapie pilotażu, PKN ORLEN testuje kompatybilność systemu zarządzania elektronicznymi etykietami przy ograniczonym wolumenie elektronicznych etykiet. Następnym krokiem będzie zainstalowanie na całej stacji paliw etykiet w różnychrozmiarach odpowiadających poszczególnym produktom z oferty.

Zobacz także: Strategia środowiskowa Orlen: w planach stacje tankowania wodoru w kolejnych polskich miastach

ORLEN Skylight accelerator jest skierowany do młodych spółek technologicznych z całego świata, będących w posiadaniu gotowych produktów i usług wdrażających innowację m.in. w obszarze produkcji petrochemicznej, energetyki odnawialnej, procesów wewnętrznych czy obsługi klienta. Program działa już ponad rok. W tym czasie zrealizowano pięć rund naboru, w ramach których wpłynęło ponad 350 zgłoszeń od startupów z Polski i zagranicy. Spółki miały możliwość odpowiedzenia na prawie 100 wyzwań technologicznych w takich obszarach jak sprzedaż detaliczna, logistyka, sprzedaż petrochemiczna czy energetyka. W wyniku oceny nadesłanych zgłoszeń, PKN ORLEN zdecydował się na realziację  16 wdrożeń pilotażowych.

ORLEN analizuje rozszerzenie produkcji petrochemicznej o nowy produkt – polietylen LDPE 

Polecane artykuły

Back to top button