Polska

Jak porażkę przekuć w sukces?

Jak dobrze wiemy – sukces ma wielu ojców, ale porażka zawsze jest sierotą. W swoim pierwszym roku działalności upada co trzecie młode przedsiębiorstwo w Polsce. Pomimo tego, że nie brzmi to optymistycznie, należy pamiętać, że przedsiębiorca czasami odnosi sukces, a czasami po prostu się uczy. Jednakże, jak porażkę przekuć w sukces? Dobrym przykładem jak tego dokonać, jest historia znanego amerykańskiego przedsiębiorcy, Walta Disneya.

Jak porażkę przekuć w sukces? Historia Walta Disneya oraz Lee Lacocca

Produkcje założonej przez niego The Walt Disney Company zdobyły aż 85 Oscarów w przeciągu całej swojej historii! Walt zbudował od zera jedno z największych przedsiębiorstw w branży rozrywkowej, warte miliardy dolarów. Często nie wspomina się, że W. Disney oprócz był nie tylko utalentowanym artystą, ale również biznesmenem z przyszłościową wizją oraz utalentowanym przywódcą. Na swojej drodze do zbudowania swego rozrywkowego imperium nieraz zbankrutował lub był bliski porażki. Sam podkreślał, że nigdy nie należy się poddawać i zawsze warto walczyć dalej. W konsekwencji, porażki przekuł w sukces swojej The Walt Disney Company, której marka obecnie jest rozpoznawalna na całym świecie.

Zobacz także: Poziom zatrudnienia w Polsce jest najwyższy w historii! To synonim sukcesu gospodarczego

Kolejnym inspirującym przykładem jest historia Lee Iacocca, byłego dyrektora Ford Motor Company i jednego z najznamienitszych menadżerów w branży motoryzacji XX wieku. Lee jest uznawany za jednego z ojców kultowego Forda Mustanga, który produkowany jest po dziś dzień. Mimo znacznych zasług dla koncernu Forda, po 8 latach został zwolniony przez Henry’ego Forda II. Iaococca nie porzucił jednak swojej wizji i zatrudnił się w konkurencyjnym Chryslerze, który znajdował się wtedy na skraju bankructwa. Jego pasja do motoryzacji pozwoliła mu zyskać gwarancje kredytów Departamentu Skarbu USA, które koncern szybko spłacił. Lee Iacocca wprowadził w życie koncept oszczędnego minivana i rozpoczął jego produkcję, co pozwoliło Chryslerowi stanąć na nogi. Niedługo potem minivan zyskał popularność wśród kierowców na całym świecie i stał się globalnym trendem.

Takich historii jest ogrom!

Takich historii można by przytoczyć wiele. W najbliższy weekend w Warszawie odbędzie się Festiwal Inteligencji Finansowej, które zgłębia poruszane wyżej tematy. Jednym z prelegentów podczas wydarzenia będzie Maciej Panek, założyciel firmy car-sharingowej Panek S.A., który opowie, jak porażki biznesowe pomogły mu osiągnąć sukces. Więcej informacji można znaleźć na wydarzeniu na Facebooku.
Jakub Wątor
Wszelkie prawa do treści zastrzeżone.

Polecane artykuły

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker