Polska

Jak porażkę przekuć w sukces?

Jak dobrze wiemy – sukces ma wielu ojców, ale porażka zawsze jest sierotą. W swoim pierwszym roku działalności upada co trzecie młode przedsiębiorstwo w Polsce. Pomimo tego, że nie brzmi to optymistycznie, należy pamiętać, że przedsiębiorca czasami odnosi sukces, a czasami po prostu się uczy. Jednakże, jak porażkę przekuć w sukces? Dobrym przykładem jak tego dokonać, jest historia znanego amerykańskiego przedsiębiorcy, Walta Disneya.

Jak porażkę przekuć w sukces? Historia Walta Disneya oraz Lee Lacocca

Produkcje założonej przez niego The Walt Disney Company zdobyły aż 85 Oscarów w przeciągu całej swojej historii! Walt zbudował od zera jedno z największych przedsiębiorstw w branży rozrywkowej, warte miliardy dolarów. Często nie wspomina się, że W. Disney oprócz był nie tylko utalentowanym artystą, ale również biznesmenem z przyszłościową wizją oraz utalentowanym przywódcą. Na swojej drodze do zbudowania swego rozrywkowego imperium nieraz zbankrutował lub był bliski porażki. Sam podkreślał, że nigdy nie należy się poddawać i zawsze warto walczyć dalej. W konsekwencji, porażki przekuł w sukces swojej The Walt Disney Company, której marka obecnie jest rozpoznawalna na całym świecie.

Zobacz także: Poziom zatrudnienia w Polsce jest najwyższy w historii! To synonim sukcesu gospodarczego

Kolejnym inspirującym przykładem jest historia Lee Iacocca, byłego dyrektora Ford Motor Company i jednego z najznamienitszych menadżerów w branży motoryzacji XX wieku. Lee jest uznawany za jednego z ojców kultowego Forda Mustanga, który produkowany jest po dziś dzień. Mimo znacznych zasług dla koncernu Forda, po 8 latach został zwolniony przez Henry’ego Forda II. Iaococca nie porzucił jednak swojej wizji i zatrudnił się w konkurencyjnym Chryslerze, który znajdował się wtedy na skraju bankructwa. Jego pasja do motoryzacji pozwoliła mu zyskać gwarancje kredytów Departamentu Skarbu USA, które koncern szybko spłacił. Lee Iacocca wprowadził w życie koncept oszczędnego minivana i rozpoczął jego produkcję, co pozwoliło Chryslerowi stanąć na nogi. Niedługo potem minivan zyskał popularność wśród kierowców na całym świecie i stał się globalnym trendem.

Takich historii jest ogrom!

Takich historii można by przytoczyć wiele. W najbliższy weekend w Warszawie odbędzie się Festiwal Inteligencji Finansowej, które zgłębia poruszane wyżej tematy. Jednym z prelegentów podczas wydarzenia będzie Maciej Panek, założyciel firmy car-sharingowej Panek S.A., który opowie, jak porażki biznesowe pomogły mu osiągnąć sukces. Więcej informacji można znaleźć na wydarzeniu na Facebooku.
Jakub Wątor

Polecane artykuły

Back to top button