Polska

ORLEN inwestuje w sprzedaż detaliczną, gastronomię oraz usługi kurierskie

Daniel Obajtek – Prezes PKN ORLEN- ogłosił w poniedziałek na konferencji prasowej nowe inwestycje koncernu naftowego. ORLEN będzie inwestował w sprzedaż detaliczną i kurierską. Z tego powodu stworzył nowe formaty – marki „ORLEN w ruchu” oraz „ORLEN Paczka”.

„ORLEN w ruchu”, to format sprzedaży detalicznej, który będzie obejmował trzy rodzaje obiektów, gdzie będzie dostępna zarówno oferta detaliczna jak i gastronomiczna. W formacie A udostępnione zostaną ok. 20-metrowe obiekty, natomiast w formacie B ok. 60-70-metrowe obiekty, zarówno wolnostojące, jak też zlokalizowane w ciągach komunikacyjnych. Powstaną również kąciki kawowe, w których sprzedaż będzie całkowicie zautomatyzowana. Zostaną one udostępnione w miejscach o szczególnie dużym natężeniu ruchu, m.in. na dworcach, w biurowcach, czy na lotniskach – wynika z informacji opublikowanych przez ORLEN.

– Segment detaliczny jest silnym filarem działalności PKN ORLEN. Uzyskujemy z niego rocznie ponad 3 mld zł zysku operacyjnego. Zgodnie ze strategią ORLEN2030, będziemy go dynamicznie rozwijać, odpowiadając na rynkowe trendy związane ze zmianami zachodzącymi w nowoczesnym handlu i ewoluującymi wraz z nimi potrzebami klientów. W rozwoju segmentu detalicznego chcemy  efektywnie wykorzystać potencjał spółki RUCH. Nowoczesne formaty sklepowo-gastronomiczne, które budujemy pod marką „ORLEN w ruchu”, to nowa jakość na rynku. Powstanie sieć ok. 900 takich obiektów – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Pierwsze formy sprzedaży detalicznej poza stacjami ORLEN zostaną uruchomione jeszcze w tym półroczu. Natomiast we wrześniu tego roku klientom udostępniona zostanie usługa „ORLEN Paczka”, obejmująca zarówno maszyny paczkowe, jak i punkty do nadawania i odbierania paczek (PUDO)

Koncern chce się zaangażować w odbiór i nadawanie paczek oraz rozwój usług kurierskich. Orlen chce stworzyć 10 tys. punktów nadań i odbiorów przesyłek, w tym 2 tys. automatów paczkowych. Automaty paczkowe będą zlokalizowane na stacjach paliw ORLEN, przy wybranych lokalizacjach RUCH-u oraz w innych miejscach, dostępnych 24/7.

Docelowo PKN ORLEN udostępni klientom możliwość odbioru i nadań przesyłek w ponad 10 tys. punktów. Do końca tego roku korzystać będzie można w sumie już z ponad 5,5 tys. punktów sieci. W kolejnych latach PKN ORLEN planuje jej dalszą, intensywną rozbudowę.

Jednocześnie rozwijane będą kioski RUCH-u, których obecnie jest ok. 1200. Do końca roku zostanie uruchomione kolejnych 100.

W ciągu 5 lat inwestycje te wygenerują dodatkowo kilkaset milionów złotych EBITDA w Grupie Kapitałowej ORLEN. Do 2030 roku koncern chce zainwestować w rozwój działalności detalicznej ok. 11 mld zł, co przełoży się na wzrost EBITDA segmentu detalicznego do ok. 5 mld zł rocznie. 

Polecane artykuły

Back to top button