Finanse

Zablokowanie Kanału Sueskiego, a branża reasekuracyjna

Zablokowanie Kanału Sueskiego przez jeden z największych kontenerowców na świecie prawdopodobnie spowoduje straty w wysokości setek milionów euro dla branży reasekuracyjnej. Sytuację poprawia jedynie fakt, że częściowo udało się uwolnić statek – podała agencja Fitch Ratings, którą cytuje Reuters.

Kontenerowiec Ever Given zablokował w poprzek Kanał Sueski.

Mierzący 400 metrów długości kontenerowiec Ever Given zablokował w poprzek Kanał Sueski. Było to efektem silnego wiatr, który wiał nad kanałem. Tym samym najkrótsza droga pomiędzy azjatyckimi i europejskimi portami została całkowicie zablokowana. W efekcie setki statków utknęło w oczekiwaniu na odblokowanie Kanału.

Zobacz także: Blokada Kanału Sueskiego to dziennie nawet 10 mld dolarów strat dla globalnego handlu

– To zdarzenie zmniejszy zyski globalnych reasekuratorów, ale nie powinno mieć istotnego wpływu na ich profile kredytowe, gdyż ceny reasekuracji morskiej będą dalej rosły — podała agencja ratingowa.

Zablokowanie Kanału Sueskiego to wielomilionowe straty dla firm reasekuracyjnych

Stawki za transport tankowców z produktami naftowymi wzrosły prawie dwukrotnie po tym, jak statek się zaklinował, a blokada zakłóciła globalne łańcuchy dostaw, grożąc kosztownymi opóźnieniami dla firm, które już mają do czynienia z ograniczeniami COVID-19.

Zobacz także: Kanał Sueski będzie zmodernizowany za 60 mln USD, aby uniknąć zatorów

– Ostateczne straty będą zależeć od tego, jak długo zajmie firmie ratowniczej całkowite uwolnienie Ever Given i kiedy normalny ruch statków może zostać wznowiony, ale Fitch szacuje, że straty mogą z łatwością sięgnąć setek milionów euro” – powiedział Fitch.

Właściciel i ubezpieczyciele Ever Given również muszą liczyć się z roszczeniami sięgającymi milionów dolarów, nawet jeśli statek zostanie szybko odholowany – powiedziały w środę Reutersowi źródła branżowe.

Jak twierdzą analitycy Fitch, duża część poniesionych strat będzie prawdopodobnie reasekurowana przez globalny panel reasekuratorów. To z kolei będzie istotnie wpływać na wyniki finansowe w pierwszym półroczu.

Blokada Kanału Sueskiego to dziennie nawet 10 mld dolarów strat dla globalnego handlu

Wszelkie prawa do treści zastrzeżone.

Polecane artykuły

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker