Zablokowanie Kanału Sueskiego, a branża reasekuracyjna
Zablokowanie Kanału Sueskiego przez jeden z największych kontenerowców na świecie prawdopodobnie spowoduje straty w wysokości setek milionów euro dla branży reasekuracyjnej. Sytuację poprawia jedynie fakt, że częściowo udało się uwolnić statek – podała agencja Fitch Ratings, którą cytuje Reuters.
Kontenerowiec Ever Given zablokował w poprzek Kanał Sueski.
Mierzący 400 metrów długości kontenerowiec Ever Given zablokował w poprzek Kanał Sueski. Było to efektem silnego wiatr, który wiał nad kanałem. Tym samym najkrótsza droga pomiędzy azjatyckimi i europejskimi portami została całkowicie zablokowana. W efekcie setki statków utknęło w oczekiwaniu na odblokowanie Kanału.
Zobacz także: Blokada Kanału Sueskiego to dziennie nawet 10 mld dolarów strat dla globalnego handlu
– To zdarzenie zmniejszy zyski globalnych reasekuratorów, ale nie powinno mieć istotnego wpływu na ich profile kredytowe, gdyż ceny reasekuracji morskiej będą dalej rosły — podała agencja ratingowa.
Zablokowanie Kanału Sueskiego to wielomilionowe straty dla firm reasekuracyjnych
Stawki za transport tankowców z produktami naftowymi wzrosły prawie dwukrotnie po tym, jak statek się zaklinował, a blokada zakłóciła globalne łańcuchy dostaw, grożąc kosztownymi opóźnieniami dla firm, które już mają do czynienia z ograniczeniami COVID-19.
Zobacz także: Kanał Sueski będzie zmodernizowany za 60 mln USD, aby uniknąć zatorów
– Ostateczne straty będą zależeć od tego, jak długo zajmie firmie ratowniczej całkowite uwolnienie Ever Given i kiedy normalny ruch statków może zostać wznowiony, ale Fitch szacuje, że straty mogą z łatwością sięgnąć setek milionów euro” – powiedział Fitch.
Właściciel i ubezpieczyciele Ever Given również muszą liczyć się z roszczeniami sięgającymi milionów dolarów, nawet jeśli statek zostanie szybko odholowany – powiedziały w środę Reutersowi źródła branżowe.
Jak twierdzą analitycy Fitch, duża część poniesionych strat będzie prawdopodobnie reasekurowana przez globalny panel reasekuratorów. To z kolei będzie istotnie wpływać na wyniki finansowe w pierwszym półroczu.
Blokada Kanału Sueskiego to dziennie nawet 10 mld dolarów strat dla globalnego handlu