Pierwsze stacje LOTOSU już w sieci ORLEN

Grupa ORLEN rozpoczęła proces rebrandingu. Stacje LOTOSU będą włączone do sieci sprzedaży koncernu. W ramach połączenia obu firm sieć Grupy ORLEN w Polsce powiększy się do ponad 1900 stacji, a na rynkach zagranicznych do blisko 1300 obiektów. Pod marką ORLEN działa już 7 zmodernizowanych stacji, miedzy innymi w Rybniku, Koninie i Turku.
Stacje LOTOSU – rozpoczęto proces rebrandingu
Na nowo włączonych do sieci stacjach pojawiła się już wizualizacja ORLEN oraz uruchomiono systemy informatyczne umożliwiające dokonywanie płatności, korzystanie z kart flotowych, czy programu VITAY. W pozapaliwowej ofercie sprzedażowej docelowo wprowadzany będzie asortyment typowy dla stacji ORLEN z gastronomicznym formatem StopCafe.
Zobacz także: ORLEN Unipetrol podpisał umowę na zakup włosko-czeskiej firmy REMAQ, regionalnego lidera recyklingu
Prowadzone przez Grupę ORLEN akwizycje stacji paliw mają wzmocnić pozycję konkurencyjną Koncernu w Europie Środkowo-Wschodniej. W ramach realizacji środków zaradczych związanych z połączeniem z Grupą LOTOS, Grupa ORLEN pozyska od MOL 144 stacje paliw na Węgrzech oraz 41 stacji na Słowacji, które uzupełnią istniejącą tam już sieć Koncernu. Docelowo wszystkie stacje przejęte od MOL zostaną poddane rebrandingowi i będą funkcjonowały pod marką ORLEN.
Zobacz także: 5 sposobów na utrzymanie biznesu e-commerce w czasie recesji
Do 2030 roku Grupa ORLEN będzie obecna z ofertą detaliczną na co najmniej 6 rynkach Europy Środkowo-Wschodniej z 3,5 tysiącem stacji pod marką ORLEN, a udział stacji zagranicznych w całej sieci sprzedaży ma wzrosnąć z 37 proc. do 45 proc.