Autostrada A50 i droga S50 mają być gotowe do 2029 roku

GDDKiA opracowała studium korytarzowe dla Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Zgodnie z cyklem przygotowania inwestycji drogowej to dopiero początek i do ustalenia ostatecznego przebiegu drogi jeszcze wiele pracy. Autostrada A50 i droga S50 mają być gotowe do 2029 roku.
Docelowo pod przyszłą budowę drogi na odcinku szlakowym potrzebny będzie pas o szerokości ok. 100 m. Nieco więcej w miejscach węzłów i MOP. Obecna faza jest etapem początkowym, a wskazane przebiegi są jedynie wstępnie wytypowanymi korytarzami.
Autostrada A50 i S50 jako składowe OAW
We wrześniu 2019 r. Rada Ministrów przyjęła nowelizację rozporządzenia w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych, gdzie dodano m.in. nowy przebieg sieci autostrad i dróg ekspresowych w związku z realizacją Centralnego Portu Komunikacyjnego, w tym m.in. nowej Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej – obwodnica ta będzie składać się z drogi ekspresowej S50 na północy i autostrady A50 na południu od Warszawy.
Zgodnie z aktualizacją rozporządzenia powstaną nowe połączenia:
- A50
A2 (Centralny Port Komunikacyjny) – Mszczonów – Góra Kalwaria – A2 (Mińsk Mazowiecki),
- S50
A2 (Centralny Port Komunikacyjny) – Sochaczew – Wyszogród – S10 (Naruszewo) – Serock – S8 (Radzymin) – A2 (Mińsk Mazowiecki).
Do 2024 roku ma trwać wykonywanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej. Następnie mają rozpocząć się prace archeologiczne, które potrwają do roku 2028. W międzyczasie – w 2025 roku – ma zostać rozpisany przetarg na projekt i roboty budowlane. Maszyny mają wjechać na plac budowy w 2026 roku, a inwestycja ma być gotowa na rok 2029.