Europa

Liczba stacji na Słowacji grupy ORLEN się podwoi

​Grupa ORLEN planuje w tym roku dalszą ekspansję i rozwój sieci na Słowacji. Pod koniec tego roku liczba stacji na Słowacji tego koncernu wyniosła 11, a w tym roku zamierza tę liczbę podwoić. Najnowszy obiekt  został właśnie otwarty w słowackim Ružomberku. Grupa ORLEN będzie rozwijać na Słowacji także format gastronomiczny, otwierając w najbliższych miesiącach 7 kolejnych punktów Stop Cafe.

Liczba stacji na Słowacji grupy ORLEN wynosi 11, ale niedługo wzrośnie

„Do rozwoju naszej sieci detalicznej podchodzimy w sposób zrównoważony i kompleksowy, dostosowując nakłady inwestycyjne do uwarunkowań lokalnych i oczekiwań rynkowych. W Polsce i Czechach inwestujemy przede wszystkim w modernizację sieci, podnoszenie standardu i rozszerzanie oferty. Na Słowacji z kolei koncentrujemy się na szybkim rozwoju sieci. Wyniki sprzedaży za ubiegły rok pokazują, że sieć Grupy ORLEN została dobrze przyjęta na rynku słowackim i ma tam duży potencjał wzrostu. Chcemy jak najlepiej wykorzystać doświadczenie z bardzo zbliżonego rynku czeskiego, by również na Słowacji dołączyć wkrótce do grona rynkowych liderów w obszarze sprzedaży detalicznej” – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Zobacz także: ORLEN podjął strategiczne partnerstwo z amerykańskim producentem turbin wiatrowych

Grupa ORLEN pojawiła się na słowackim rynku detalicznym w kwietniu 2019 roku. Obecnie posiada tam 11 stacji pod wspólną marką Benzina i Grupa ORLEN. W ubiegłym roku sieć odnotowała ponad 260 tysięcy transakcji, z czego ponad połowa zawierała również sprzedaż pozapaliwową. Podobnie jak w Czechach, na słowackich stacjach dostępne są polskie produkty m.in. napoje, artykuły spożywcze, oleje i płyny eksploatacyjne. Aktualnie słowaccy kierowcy korzystają ze stacji paliw Grupy ORLEN zlokalizowanych w obszarach miejskich w Malackach, Holicach, Lužiankach, Šelpicach, Šuranach, Strečnie, Tesárských Mlyňanach, Senci i od niedawna również w Ružomberku.

„Oferta gastronomiczna jest dla nas najszybciej rosnącym segmentem sprzedażowym, którego wolumeny w Czechach wzrosły przez ostatnie osiem lat o 320%. Cieszy nas fakt, że klienci wybierają naszą sieć nie tylko ze względu na sprawdzone paliwa EFECTA i VERVA, ale także szeroką ofertę pozapaliwową i gastronomiczną. Wierzę, że słowaccy klienci tak samo jak czescy polubią nie tylko naszą znakomitą kawę i popularne hot dogi, ale także inne produkty gastronomiczne z szerokiej oferty Stop Cafe” – Marek Zouvala, dyrektor sieci stacji paliw Benzina z Grupy ORLEN. 

Zobacz także: PKN ORLEN potwierdza zaangażowanie w rozwój technologii gazowej w Gdańsku

Grupa ORLEN wiedzie prym w Europie Środkowo-Wschodniej

Grupa ORLEN dysponuje największą w Europie Środkowo-Wschodniej siecią ponad 2800 stacji paliw, zlokalizowanych w Polsce, Czechach, Niemczech, Słowacji i na Litwie. Koncern konsekwentnie rozszerza ofertę pozapaliwową. Na koniec 1 kwartału 2020 roku w ramach sieci funkcjonowało ponad 2100 punktów gastronomicznych Stop Cafe oraz Star Connect, w tym blisko 460 sklepów convenience pod marką O!SHOP.

ORLEN i Synthos rozwijają technologię małego atomu SMR

Polecane artykuły

Back to top button