Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad: przybędzie 400 km dróg

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła, że w 2021 roku przybędzie w Polsce co najmniej 385 km dróg krajowych.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podaje, że do końca grudnia będzie prawie 400 km nowych dróg
Mijający rok nie należał do najlepszy pod względem oddawania do dyspozycji kierowców nowych odcinków drogowych. W 2020 roku oddano do ruchu w sumie 137,8 km tras. GDDKiA podaje, że do końca grudnia 2021 r. kierowcy będą mieli do dyspozycji co najmniej 385,5 km nowych dróg, w tym niemal 40 km autostrad i ponad 308 km dróg ekspresowych.
Zobacz także: 100 obwodnic za 28 mld zł do 2030 roku – ambitny plan GDDKiA
– Rok 2021 przyniesie wiele dobrych wiadomości dla kierowców. Polska sieć komunikacyjna powiększy się o kolejne setki kilometrów dróg szybkiego ruchu. Koronawirus nie zatrzymał polskich budów i toczą się one w każdym regionie naszego kraju. Łączymy odcinki polskich dróg w spójną sieć komunikacyjną – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Do najważniejszych odcinków oddanych do ruchu w 2021 roku będą trzy fragmenty autostrady A1 o łącznej długości 40 km oraz odcinek S5 Bydgoszcz Błonie – Szubin Północ o długości niespełna 10 km, dzięki któremu zostanie ostatecznie zakończone połączenie między Poznaniem a Bydgoszczą. Ponadto do ważnych inwestycji, które zakończą się w przyszłym roku należy tunel na ursynowskim odcinku Południowej Obwodnicy Warszawy (S2 POW).
Jakie inwestycje planuje GDDKiA?
Pełna rozpiska inwestycji, których finalizacja przewidziana jest na przyszły rok znajduje się poniżej:
39,6 km autostrad:
- A1 Tuszyn – Piotrków Trybunalski Południe (15,9 km),
- A1 Kamieńsk – Radomsko (16,7 km),
- A1 Radomsko – granica woj. łódzkiego i śląskiego (7 km),
Zobacz także: Plan 100 obwodnic na lata 2020-2030. Jak wyglądają postępy?
308,2 km dróg ekspresowych:
- S1 Pyrzowice – Podwarpie, III etap (9,7 km),
- S2 Puławska – Warszawa Wilanów (4,6 km),
- S3 Brzozowo – Miękowo (22,1 km),
- S3 Miękowo – Rzęśnica (4 km),
- S3 Kaźmierzów – Lubin Północ (14,4 km),
- S5 Bydgoszcz Błonie – Szubin Północ (9,7 km),
- S7 Mława – Strzegowo (21,5 km),
- S7 Strzegowo – Pieńki (22 km),
- S7 Pieńki – Płońsk (13,8 km),
- S7 Tarczyn Północ – początek obwodnicy Grójca (7,9 km),
- S7 Szczepanowice – Widoma (13,1 km),
- S11 obwodnica Kępna (6,8 km),
- S17 obwodnica Tomaszowa Lubelskiego (9,6 km),
- S19 Lublin – Niedrzwica Duża (11,9 km),
- S19 obwodnica Kraśnika (9,6 km),
- S19 Kraśnik – Janów Lubelski (18,1 km),
- S19 obwodnica Janowa Lubelskiego (6,4 km),
- S19 Janów Lubelski – Lasy Janowskie (8,3 km),
- S19 Lasy Janowskie – Zdziary (9,5 km),
- S19 Rudnik nad Sanem – Nisko Południe (6,5 km),
- S61 Śniadowo – Łomża Południe (17 km),
- S61 Łomża Południe – Łomża Zachód (7,2 km),
- S61 Kolno – Stawiski (16,4 km),
- S61 Stawiski – początek obwodnicy Szczuczyna (18 km),
- S61 Wysokie – Raczki (20,2 km),
oraz 37,7 km pozostałych dróg krajowych:
- obwodnica Myśliborza w ciągu DK26 (3,4 km),
- obwodnica Niemodlina w ciągu DK46 (11,5 km),
- obwodnica Stalowej Woli i Niska w ciągu DK77 (15,2 km),
- obwodnica Łańcuta w ciągu DK94 (5,8 km),
- wiadukt w Legionowie w ciągu DK61 (1,8 km).
Kliknij, aby powiększyć, GDDKiA
GDDKiA wydała ponad 18 mld złotych na budowę i utrzymanie dróg