Polska

Reklamoza: Gdańsk skutecznie walczy z reklamami i odmienia przestrzeń publiczną

Od kwietnia 2020 roku obowiązuje w Gdańsku uchwała krajobrazowa, która w dokładny sposób reguluje jak mogą i jak powinny wyglądać powierzchnie reklamowe w gdańskiej przestrzeni publicznej. Jak dotychczas uchwała przynosi skutki w zwalczaniu tzw. reklamozy.

Od 2 kwietnia w pełnym brzmieniu weszła w życie w Gdańsku uchwała krajobrazowa. Uchwała krajobrazowa to – jak można przeczytać na stronie www stworzonej specjalnie pod to przedsięwzięcie –  dokument wskazujący „co, gdzie, i jak” umieszczać reklamy w Gdańsku. Określa zasady dla nośników reklamowych, elementów małej architektury i ogrodzeń. Uchwała opisuje ich typy, zasady sytuowania oraz gabaryty.

Początkowo uchwała weszła w życie w kwietniu 2018 roku, jednak wówczas dotyczyła ona nowych nośników montowanych po 2 kwietnia 2018 r. W przypadku reklam już wiszących uchwała dawała przedsiębiorcom dwuletni okres na dostosowanie się. Gdyby jednak tego nie zrobili czekałyby ich kary. Kara za 1 m kw reklamy wynosi 112,80 zł za każdy dzień postępowania administracyjnego. W efekcie nałożono już kary na łączną kwotę ponad 1,5 mln złotych.

Sama uchwała krajobrazowa istotnie przyczyniła się do odbioru przestrzeni publicznej. Na jej mocy wystosowano ponad 2600 wezwań do usunięcia reklam, czego efekty można zobaczyć poniżej. To tylko kilka porównań zaczerpniętych z facebookowego fanpage Pogromcy Reklamozy

138477899 437976187568433 3307409589670165389 n

 

Reklamoza Gdańsk

 

139027938 437976654235053 3587732832356011263 n

139077982 437977047568347 1783206371638596129 n

139090326 437976004235118 1144096699011314129 n

 

  

Wszelkie prawa do treści zastrzeżone.

Polecane artykuły

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker