Zostaną otworzone cztery centra dystrybucyjne InPost w Polsce

Zostaną otworzone centra dystrybucyjne InPost na terenie Polski. Firma wynajmie ponad 21 000 m² powierzchni od Panattoni Europe. W Toruniu, Bydgoszczy, Szczecinie oraz Opolu znajdą się sortownie obsługujące rosnącą liczbę przesyłek do Paczkomatów® InPost, oraz dostarczanych przez InPost Kurier. Rozpoczęcie prac sortowni planowane jest na pierwszy kwartał 2020 roku.
Zostaną otworzone cztery centra dystrybucyjne InPost w Polsce
Tym samym InPost będzie dysponować już 8 centrami logistycznymi: czterema nowymi powierzchniami Panattoni Europe, dotychczasową, rozbudowaną centralną sortownią w parku magazynowym P3 Piotrków, dwiema sortowniami w nowych parkach logistycznych – 7R Park Sosnowiec oraz 7R Park Warszawa, a także nowoczesnym obiektem w parku logistycznym MLP Poznań West.
InPost wynajął ok. 5000 m² powierzchni w każdych z czterech centrów dystrybucyjnych Panattoni Europe – Panattoni Park Toruń II, Panattoni Park Bydgoszcz II, Panattoni Park Szczecin II oraz Panattoni Park Opole – w tym ok. 700 m² na biura.
„W pracy z ogromnym wolumenem przesyłek bardzo istotna jest sprawna obsługa i wydajność operacyjna centrów dystrybucyjnych. Nowe sortownie spełniają nasze bardzo wysokie wymagania – zarówno w aspekcie lokalizacji i skomunikowania z głównymi arteriami drogowymi, jak też odpowiedniej liczby doków i wiat kurierskich. Kolejne 4 centra logistyczne znacznie zwiększą naszą wydajność w aż trzech województwach: kujawsko-pomorskim, opolskim oraz zachodniopomorskim” – wskazuje Rafał Brzoska, prezes InPost.
Zobacz także: Flota samochodów elektrycznych InPostu rozszerza się
Systematycznie rośnie zapotrzebowanie na usługi InPost – liczba Paczkomatów® (5000 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600).
Usługi InPostu cieszą się w Polsce coraz większą popularnością
Wszystkie obiekty dostosowano pod operacje cross-dockingu przez zaplanowanie odpowiedniej liczby doków i wiat kurierskich. W Bydgoszczy, Szczecinie i Opolu mogą być jednocześnie obsłużone 4 TIR-y oraz ok. 115 busów kurierskich. W lokalizacji toruńskiej są to liczby jeszcze bardziej imponujące – w sortowni ładować się może w tym samym czasie 10 TIR-ów i 137 busów kurierskich. Wszystkie obiekty to magazyny klasy A, spełniające wymogi certyfikacji wielokryterialnej budynków typu BREEAM. To kluczowe dane dla zapewnienia bezpieczeństwa operacyjnego w dobie rozwoju polskiego rynku e-commerce, który generuje tak duże zapotrzebowanie na usługi kurierskie.
Aż 63% kupujących w Internecie deklaruje, że najczęściej korzystają z usług oferowanych przez InPost – to najwyższy wynik wśród wszystkich firm logistycznych działających w Polsce. Wysoki odsetek korzystania z Paczkomatów® InPost jest notowany nie tylko w dużych (81%) czy średnich (77%) miastach, ale także wśród mieszkańców wsi (71%) i mniejszych miasteczek (74%). Podobnie wysoki poziom wskazań jest wśród użytkowników we wszystkich grupach wiekowych – w tym powyżej 50 lat – aż 65%, a powyżej 60 lat 58%.
InPost – na mocy porozumienia o współpracy – rozpoczął instalację Paczkomatów® przy sklepach Dino, Lidl oraz Kaufland w całej Polsce, a także w Centrach Handlowych Auchan. Paczkomaty® InPost są też najczęstszą oferowaną formą dostawy zakupów w sklepach internetowych wg raportu serwisu Furgonetka.pl. Aż 74% dużych sklepów oraz 44% małych i średnich oferuje dostawę do Paczkomatów® InPost. Średni koszt dostawy za ich pośrednictwem to 10 złotych w mniejszych i 9 złotych w dużych sklepach internetowych.
Zobacz także: InPost jednym z dziesięciu najlepszych startupów w Europie!
W tym roku InPost udostępnił nową aplikację mobilną na telefony pracujące pod kontrolą systemów iOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać bezpłatnie z usług, które obejmują m.in. statusy i śledzenie drogi przesyłek oraz dodatkowe powiadomienia.
Według raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2019 roku:
- Aż 52% kupujących w Internecie deklaruje Paczkomaty® jako najczęściej wybieraną formę dostawy towaru. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów o 4 punkty procentowe w porównaniu do wyników raportu za 2018 rok.
- Usługi kurierskie InPost zyskały na popularności – zanotowały przyrost wskazań o 5 punktów procentowych wobec 2018 roku i utrzymały trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Wyprzedziły m.in. Pocztex (Pocztę Polską) oraz światowych potentatów, takich jak GLS, UPS i FedEx.
Ponadto, aż 61% badanych deklaruje, że usługa InPost najbardziej zachęcają ich do zakupów przez Internet – jest to wzrost o 6 punktów procentowych więcej z roku na rok.
W 2018 roku InPost zrealizował:
- ponad 86 mln dostaw, czyli więcej o 52,5% rok do roku
- 56,3% wzrost wolumenu przesyłek do Paczkomatów® InPost r/r
- 45,5% wzrost wolumenu paczek kurierskich InPost r/r
- w szczycie świątecznym wzrosty wolumenów dostaw do Paczkomatów® przekroczyły 92%