Motoryzacja

Do sprzedaży trafia Toyota GR Supra z nowym silnikiem

Na polskim rynku debiutuje nowa Toyota GR Supra z 2-litrowym, czterocylindrowym silnikiem o mocy 258 KM. Dołączy ona do wersji z 3-litrowym silnikiem R6 o mocy 340 KM, która trafiła do sprzedaży w ubiegłym roku.

Toyota GR Supra: pierwszy model opracowany przez TOYOTA GAZOO Racing

Toyota GR Supra to pierwszy globalny model opracowany przez zespół TOYOTA GAZOO Racing, który reprezentuje markę w międzynarodowym motorsporcie. Samochód zadebiutował podczas North American International Auto Show 2019 w Detroit, a w połowie ubiegłego roku pierwsze egzemplarze trafiły do klientów. GR Supra to 2-osobowe coupe o idealnym rozłożeniu masy między przodem i tyłem oraz dobrych właściwościach jezdnych. Początkowo auto było dostępne z 3-litrowym, turbodoładowanym silnikiem o mocy 340 KM. Teraz do sprzedaży trafia model z 2-litrowym silnikiem w cenie od 209 900 zł.

Zobacz także: Toyota w Europie sprzedała 3 miliony hybryd

Stylistykę GR Supry podkreślają światła przednie i tylne LED, przetłoczenia karoserii oraz 18-calowe aluminiowe obręcze kół. We wnętrzu znajdują się cyfrowe zegary, sportowe fotele z Alcantary ze skórzanymi wstawkami z podgrzewaniem i regulacją odcinka lędźwiowego oraz 8,8-calowy kolorowy ekran dotykowy systemu multimedialnego z Bluetooth, funkcją rozpoznawania głosu, nawigacją i systemem Toyota Supra Connect. Na ekranie dotykowym wyświetlany jest obraz kamery cofania z liniami pomocniczymi. Standardem jest również dwustrefowa klimatyzacja, wspomaganie kierownicy o zmiennym przełożeniu, system automatycznego powiadamiania ratunkowego eCall, tempomat oraz pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense. W jego skład wchodzi układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) z funkcją powrotu na zadany tor jazdy (SC), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA) i adaptacyjne automatyczne światła drogowe (AHB).

Toyota GR Supra Fuji Speedway

Toyota GR Supra w limitowanej edycji Fuji Speedway otrzymuje pakiet stylistyczny i systemy wspomagające sportową jazdę. Auto w kolorach Toyota Gazoo Racing łączy biały metalizowany lakier z czarnymi, matowymi, kutymi felgami o średnicy 19 cali i lakierowanymi na czerwono lusterkami. We wnętrzu deska rozdzielcza zawiera wstawki z włókna węglowego, zaś fotele są pokryte obiciami z czarno-czerwonej Alcantary. Standardowe pedały zostały zastąpione aluminiowymi. Coupe w tej wersji otrzymuje także sportowy aktywny mechanizm różnicowy, adaptacyjne zawieszenie i sportowe hamulce.

Zobacz także: Toyota zbuduje w USA fabrykę baterii o wartości 1,3 mld USD

Nazwa limitowanej edycji podkreśla, jak ważną rolę w opracowaniu modelu odegrał legendarny japoński tor wyścigowy Fuji Speedway. Toyota chętnie testuje na nim swoje modele ze względu na wysoki stopień trudności oraz rolę, jaką odegrał ten obiekt w historii japońskiego i międzynarodowego motorsportu. W pobliżu toru, również u podnóży góry Fuji, znajduje się Higashi-Fuji Technical Center, ośrodek badawczo-rozwojowy Toyoty.

Nowy silnik 2.0

Nowa, 2-litrowa jednostka napędowa ma cztery cylindry w układzie rzędowym, jest wyposażona w turbosprężarkę typu twin-scroll i połączona z ośmiobiegową automatyczną skrzynią ZF. Moc maksymalna to 258 KM (190 kW), a maksymalny moment obrotowy wynosi 400 Nm. Pozwala to na osiągnięcie 100 km/h w 5,2 sekundy i uzyskanie maksymalnej prędkości 250 km/h. Emisje CO2 wynoszą od 168–172 g/km (norma WLTP).

Nowa Toyota GR Yaris po majówce wjeżdża na rynek

Wszelkie prawa do treści zastrzeżone.

Polecane artykuły

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker