Polska

Polskie Linie Oceaniczne kupiły kolejny statek. Nowy nabytek ma blisko 200 metrów długości

Polskie Linie Oceaniczne (PLO) dorobiły się kolejnego statku Ro-Ro. Najnowszy nabytek mierzy blisko 200 metrów długości i został zakupiony od tureckiego armatora. Statek jest relatywnie nową jednostką wyprodukowaną w 2010 roku.

Polskie Linie Oceaniczne kupują kolejny statek

Po niespełna roku PLO kupiły od tureckiego armatora kolejny bliźniaczy statek typu Ro-ro. Statek Pol Stella został wyprodukowany w 2010 roku w duńskiej stoczni Lindø w Odense. Obiekt jest zarejestrowany pod maltańską flagą. Jednostka posiada trzy pokłady, dzięki temu jest w stanie zabrać 512 TEU. Niemniej jednak statki typu Ro-ro mogą przewozić także pojazdy ciężarowe. Statek napędzają dwa silniki o mocy ponad 11 tys. koni mechanicznych każdy. Jest to bliźniacza konstrukcja statku Pol Maris, który został zakupiony przez PLO od tego samego armatora pod koniec ubiegłego roku.

Nowy statek zastąpi wysłużoną 30-letnią „Chodzież”. Jednostka ma długość 193 m i szerokość 26 m, a jej zanurzenie wynosi 7 m. Długość linii ładunkowej to 3663 m. Załogę stanowi 23 oficerów i marynarzy.

Zobacz także: 200-metrowy statek rozbił się u wybrzeży Japonii niszcząc środowisko

Transakcji dokonano w Istambule 26 lipca 2021 r. i tego samego dnia jednostka została przejęta przez polską załogę w Rotterdamie, a już następnego dnia wieczorem statek wypłynął w swój pierwszy rejs pod dowództwem kpt. Jerzego Chylińskiego.

 – Od strony logistycznej było to ogromne przedsięwzięcie. (…) Przystąpiliśmy do procesu restytucji, gdyż chcemy iść z duchem czasu. Wiąże się to nie tylko z zakupem statków, ale także wprowadzaniem wielu nowoczesnych systemów – mówi prezes PLO Dorota Arciszewska-Mielewczyk.

Pol Stella wraz z Pol Maris na zlecenie Stena Line BV obsługują linię pomiędzy portami Rotterdam w Holandii, a Killingholme w Wielkiej Brytanii.

Zobacz także: National Geographic uznało piąty ziemski ocean

POLSKIE LINIE OCEANICZNE S.A. to przedsiębiorstwo armatorskie o 70 letniej tradycji w żegludze liniowej. Obecna działalność firmy koncentruje się na świadczeniu usług przewozowych drogą morską. Największym, dominującym akcjonariuszem PLO jest Agencja Rozwoju Przemysłu S.A

Wszelkie prawa do treści zastrzeżone.

Filip Lamański

Dziennikarz, założyciel i redaktor naczelny portalu Obserwator Gospodarczy z wykształcenia ekonomista specjalizujący się w demografii i systemie emerytalnym. W 2020 roku nagrodzony w konkursie NBP na dziennikarza ekonomicznego roku 2020 w kategorii felieton lub analiza.

Polecane artykuły

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker