Lotnictwo

Największy samolot świata wyląduje w Warszawie

Antonow An-225 Mrija, największy transportowy samolot świata, przywiezie do Polski niezbędne środki do walki z koronawirusem. Na wypełnionym po brzegi pokładzie mieszczącego aż 400 ton ładunku samolotu znajdzie się nawet 7 milionów maseczek typu P2, kilkaset tysięcy kombinezonów ochronnych i kilkaset tysięcy przyłbic.

Największy samolot świata wyląduje w Warszawie

Transport na zlecenie KPRM przygotowały spółki KGHM Polska Miedź S.A. i Lotos S.A. Lotniczy kolos wyląduje na lotnisku w Warszawie 14.04.

Zobacz także: Airbus prezentuje samolot przyszłości

„Nasze międzynarodowe wieloletnie relacje handlowe i zdecydowana postawa premiera Mateusza Morawieckiego pozwalają nam na skuteczne zakupy i przewiezienie środków ochrony osobistej i sprzętu medycznego. To towar pożądany na całym świecie” – powiedział Marcin Chludziński, prezes Zarządu KGHM Polska Miedz SA.

Będzie to kolejny transport realizowany na zlecenie KGHM Polska Miedź S.A. „Transporty organizowaliśmy od kilkunastu dni na apel pana premiera Mateusza Morawieckiego” – powiedział prezes Zarządu KGHM Polska Miedź S.A. Marcin Chludziński. „Pierwszy samolot wylądował 26 marca. Łączna wartość materiałów medycznych, zakupionych z naszych środków to około 15 mln USD”.

Zobacz także: Antonow przeprowadza ocenę uszkodzeń An-225 Mriya

Antonow An-225 Mrija dotychczas był Polsce jedynie dwukrotnie

Największy samolot świata Antonow An-225 Mrija („mrija” po ukraińsku znaczy „marzenie”). Powietrzny kolos ma ponad 84 metry długości, rozpiętość skrzydeł maszyny wynosi blisko 85 metrów, a wysokością dorównuje 6-pietrowemu budynkowi. Samolot został wyprodukowany tylko w jednym egzemplarzu. Powstał w 1988 roku, w czasach ZSRR w zakładach lotniczych Aviant. Jest tak duży, że jest w stanie przewieźć prom kosmiczny na swoim grzbiecie, a w ładowni blisko 100 samochodów osobowych lub towar cargo o wadze 400 ton, czyli dwa razy więcej, niż wynosi jego masa własna.

Wcześniej maszyna gościła w Polsce tylko dwukrotnie – w 2003 i w 2005 roku.

Samolot zeroemisyjny – Airbus przedstawił trzy koncepcje

Wszelkie prawa do treści zastrzeżone.

Polecane artykuły

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker