Motoryzacja

Nowy Peugeot 3008 w nowym wydaniu

Z ponad 800 000 samochodami wyprodukowanymi od debiutu w 2016 roku SUV PEUGEOT 3008 francuski producent prezentuje nową wersję swojego bestsellera. Model osiąga doskonałe wyniki sprzedaży w Europie i na rynkach pozaeuropejskich, a w 2017 roku samochód zdobył tytułu Car of the Year 2017.

Nowy Peugeot 3008, czyli zmieniony przód, nowe świata, układ hybrydowy

Nowy Peugeot 3008 ma zmieniony przód, nowe tylne światła Full LED oraz nowe kolory nadwozia. Wśród nich oferowany jest po raz pierwszy pakiet „Black Pack”.

Nowy SUV PEUGEOT 3008 oferuje wybór układu hybrydowego plug-in z napędem na jedną lub na obie osie lub silników spalinowych, benzynowych i wysokoprężnych.

3008 został wyposażony w systemy wspomagania prowadzenia najnowszej generacji oraz w kolejną generację PEUGEOT i-Cockpit® z nowym panelem cyfrowych zegarów z wyświetlaczem i nowym ekranem dotykowym 10” HD.

W najnowszej wersji zmieniono przód trzytysiąceósemki. Samochód otrzymał nowy grill którego przedłużeniem są listwy pod światłami, spajające wszystkie elementy.

Zobacz także: Jakimi samochodami jeżdżą Polacy?

Sportowy styl mają podkreślać boczne wloty powietrza wbudowane w nowe zderzaki i dostępne już od najniższego poziomu wyposażenia.

Wersje GT i GT Pack mają charakterystyczny grill, którego wzór ma podkreślać wyższą klasę samochodu widoczną w stylistyce.

Zmienione przednie reflektory zyskały na agresywności i zdecydowanie wyróżniają się na tle obecnych kanonów. Już w podstawowym poziomie wyposażenia posiadają diody LED i są przedłużone „kłami” świateł dziennych z chromowaną końcówką.

Reflektory Full LED wersji GT i GT Pack mają dodatkowo funkcję doświetlania zakrętów (EVS), która poprawia widoczność podczas jazdy z prędkością do 90 km/h. Światła przeciwmgłowe zostały zastąpione funkcją „Foggy Mode” wbudowaną w reflektory Full LED. W razie mgły po włączeniu tylnych świateł przeciwmgłowych zostają uruchomione światła mijania ze zmniejszonym natężeniem wiązki świetlnej.

Nowe światła tylne również są wyposażone w technologię Full LED (łącznie ze światłami cofania. Nowy model jest również wyposażony w sekwencyjne kierunkowskazy.

Wersja GT Pack otrzymała także nowe, aluminiowe obręcze kół 19” „San Francisco”.

Zobacz także: Volvo: samochody elektryczne nie zwracają się tak szybko

SUV PEUGEOT 3008, czyli duży wybór kolorów

Nowy SUV PEUGEOT 3008 będzie dostępny w kilku kolorach nadwozia:

  • Niebieski Célèbes (nowy)
  • Niebieski Vertigo (nowy)
  • Biały Perłowy
  • Szary Artense
  • Szary Platinium
  • Czarny Perla Nera
  • Czerwony Ultimate

Dodatkowo oferowana jest nowa opcja „Black Pack” w najwyższych poziomach wyposażenia GT i GT Pack.

Obejmuje liczne elementy w ciemnej kolorystyce:

  • Grill i logo „Dark chrome”,
  • Oznaczenia 3008 / GT / PEUGEOT w matowo-czarnym kolorze,
  • Osłonę podwozia w czarnym lśniącym kolorze,
  • Listwy w przednich błotnikach w czarnym lśniącym kolorze,
  • Relingi dachowe w matowo-czarnym kolorze,
  • Listwy dachowe w czarnym lśniącym kolorze,
  • Listwy w spojlerze w czarnym lśniącym kolorze,
  • Listwę w tylnym zderzaku w czarnym lśniącym kolorze,
  • Czarną dolną część drzwi,
  • Specjalne obręcze 19” „Washington” w kolorze Czarny Onyx pokryte lakierem Black mist.

W nowym SUV-ie PEUGEOT 3008 zobaczymy zmieniony PEUGEOT i-Cockpit®

Francuski producent umieścił w aucie nowy panel cyfrowy

Panel cyfrowych zegarów 12,3”, którego ustawienia można dowolnie zmieniać, jest wyposażony w ekran cyfrowy wykonany w technologii Normally Black, dający lepszą jakość obrazu i czytelność dzięki zwiększeniu kontrastu,

Nowy, centralnie umieszczony ekran dotykowy HD 10” jest wyposażony w siedem eleganckich typu „toggle switch”, które zapewniają bezpośredni dostęp do najważniejszych funkcji związanych z komfortem: radia, klimatyzacji, sterowanej głosowo nawigacji 3D online, ustawień pojazdu, telefonu, mobilnych aplikacji i świateł awaryjnych. Wersje z napędem hybrydowym plug-in mają specjalny przycisk ułatwiający dostęp do menu funkcji napędu elektrycznego.

Zobacz także: Autostrad w Polsce będzie przybywać w szybkim tempie

Wersje z silnikami spalinowymi z automatycznymi skrzyniami biegów są w standardzie wyposażone w przełącznik trybów jazdy, umieszczony na środkowej konsoli. Można wybrać jeden z trzech trybów: Normal, Sport i Eco.

W hybrydach typu plug-in przełącznik trybów jazdy umożliwia wybór trybu Electric (domyślnie ustawiony tryb przy ruszaniu), Hybrid, Sport lub 4WD (wyłącznie w HYBRID4 300).

Samochód uzyskał także nowe tapicerki:

  • Nowa, czerwona tapicerka ze skóry nappa w GT i GT Pack,
  • Nowa tapicerka ze skóry ekologicznej i Alcantary® w kolorze Czarny Mistral w GT i GT Pack lub w kolorze Szary Greval w GT i GT Pack Hybrid,
  • Nowa tapicerka ze skóry nappa Mistral z przeszyciami Tramontane dostępna we wszystkich wersjach wyposażenia,
  • Nowe tapicerki ze skóry ekologicznej łączonej z tkaniną w wersji ALLURE i ALLURE Pack.

SUV PEUGEOT 3008: silniki

W aucie dostępne są dwa napędy hybrydowe plug-in, oferowane w nowym SUV-ie PEUGEOT 3008:

  • HYBRID4 300 e-EAT8 z napędem na cztery koła, emisją CO2 od 29 g/km i zasięgiem do 59 km w trybie 100% elektrycznym (zgodnie z protokołem WLTP),
  • HYBRID 225 e-EAT8 z napędem na dwa koła, emisją CO2 od 30 g/km i zasięgiem do 56 km w trybie 100% elektrycznym (zgodnie z protokołem WLTP).

Napęd HYBRID4 300 e-EAT8 to połączenie silnika PureTech o mocy 200 KM (147 kW) i dwóch silników elektrycznych: silnika na przedniej osi współpracującego ze skrzynią biegów e-EAT8 i rozwijającego moc 110 KM (81 kW) i drugiego silnika na tylnej osi o mocy 112 KM (83 kW).

Napęd 4WD, dostępny również w trybie Electric, zapewnia lepsze właściwości trakcyjne w trudnym terenie lub ciężkich warunkach drogowych. W efekcie uzyskujemy lepszą przyczepność.

Wersja z napędem na dwa koła HYBRID o mocy 225 KM (165 kW) to połączenie silnika PureTech o mocy 180 KM (132 kW) z silnikiem elektrycznym o mocy 110 KM (80 kW) współpracującym ze skrzynią biegów e-EAT8.

Obie wersje powstały na platformie EMP2 (Efficient Modular Platform) i są wyposażone w wielowahaczowe zawieszenie tylne. Dodatkowo przyjęte rozwiązanie nie zmniejsza ani kabiny, ani pojemności bagażnika nad podłogą.

Zobacz także:

Akumulator litowo-jonowy ma pojemność 13,2 kWh. Dostępne są dwa rodzaje ładowarek pokładowych, które są dostosowane do różnych źródeł ładowania. W standardzie oferowana jest ładowarka prądu jednofazowego 3,7 kW, a w opcji prądu jednofazowego o mocy 7,4 kW.

Szacunkowy czas ładowania z różnych stacji wynosi:

  • ze stacji Wall Box 7,4 kW: pełne naładowanie akumulatora w ciągu 1 godziny 45 minut prądem jednofazowym za pomocą pokładowej ładowarki 7,4 kW,
  • ze wzmocnionego gniazda 16 A: pełne naładowanie akumulatora w ciągu 4 godzin prądem jednofazowym za pomocą pokładowej ładowarki 3,7 kW,
  • z gniazda standardowego 8 A: pełne naładowanie akumulatora w ciągu 7 godzin prądem jednofazowym za pomocą pokładowej ładowarki 3,7 kW.

Pojęcie TCO (czyli całkowitego kosztu posiadania), doskonale znane klientom biznesowym, ma również zastosowanie dla klientów indywidualnych. Koszt zakupu samochodu hybrydowego plug-in jest wyższy, ale klienci powinni uwzględnić wszystkie czynniki:

  • liczne zachęty finansowe w niektórych krajach (dopłaty ekologiczne, premie, dopłaty dla firm),
  • niższy koszt obsługi technicznej,
  • niższy koszt energii. 

Celem jest osiągnięcie takiego samego całkowitego kosztu posiadania dla samochodu z silnikiem spalinowym i jego zelektryfikowanej wersji.

Nowy SUV PEUGEOT 3008 jest dostępny z następującymi silnikami spalinowymi. Spełniają one najnowsze przepisy Euro 6 i są homologowane zgodnie z protokołem WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures).

Silniki benzynowe:

  • Trzycylindrowe o pojemności skokowej 1,2 l:
    • PureTech 130 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach,
    • PureTech 130 S&S EAT8.
  • Czterocylindrowe o pojemności skokowej 1,6 l:
    • PureTech 180 EAT8.

Silniki wysokoprężne:

  • Czterocylindrowe o pojemności skokowej 1,5 l:
    • BlueHdi 130 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach,
    • BlueHDi 130 S&S EAT8.

Nowy SUV PEUGEOT 3008 pojawi się w sprzedaży w Europie pod koniec tego roku i jest produkowany we Francji w zakładach w Sochaux.

Opel Astra? Zawsze na poprawę humoru

Wszelkie prawa do treści zastrzeżone.

Polecane artykuły

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker