Europa

PKN ORLEN zaczyna ekspansję detaliczną od czeskiej Pragi

ORLEN Unipetrol z Grupy ORLEN rozwija nowe formaty sprzedaży detalicznej poza stacjami paliw. W Pradze-Karlín powstał pierwszy sklep pod marką „Stop Cafe”, oferujący klientom gotowe przekąski i inne produkty spożywcze. Do końca roku otwarte zostaną kolejne dwa sklepy w tym mieście. Ich budowa wpisuje się w nową strategię Grupy ORLEN, która zakłada dynamiczny rozwój i znaczący wzrost zysków segmentu detalicznego.

Pierwszy w Czechach sklep, należący do Grupy ORLEN, którego powierzchnia wynosi 43 m kw., będzie działał pod sprawdzonym brandem „Stop Cafe”, jednak docelowo, w ramach procesu rebrandingu, zagraniczna sieć sklepów będzie funkcjonowała pod marką „ORLEN Go!”.

W ofercie praskiego sklepu, zlokalizowanego przy ul. Thámova, w pobliżu popularnej stacji metra Křižíkova, klienci znajdą wiele przekąsek przygotowanych na miejscu, w oparciu o własne, sprawdzone receptury. Produkty mają się charakteryzować prostym składem, bez substancji konserwujących i wzmacniaczy smaku. Ofertę sklepu dopełniają świeże soki owocowe oraz owocowo-warzywne, a także aromatyczna kawa, parzona z ziaren z plantacji objętych certyfikatem fairtrade, czyli największego globalnego systemu sprawiedliwego handlu.

Klienci praskiego sklepu „Stop Cafe” za kawę będą mogli zapłacić kartą bezpośrednio przy ekspresie kawowym lub w sklepowej kasie. Podobnie jak na stacjach Benzina ORLEN, skorzystać będą mogli także z karty Tankarta Easy lub mobilnej aplikacji, otrzymując przy tym wszystkie benefity jako uczestnicy programu lojalnościowego. W sklepie możliwa będzie płatność za produkty spożywcze również za pomocą voucherów wydanych np. przez Sodexo, Edenred (Ticket), Up (Chéque Déjeuner), Lidl, Benefitka i Gusto.

Budowa nowych formatów sprzedaży detalicznej w Czechach to kolejny krok we wzmacnianiu biznesu detalicznego Grupy ORLEN. Podobny koncept sklepowo-gastronomiczny jeszcze w tym półroczu koncern rozwinie także w Polsce. Pod marką „ORLEN w ruchu” powstanie sieć ok. 900 obiektów, która w ciągu 5 lat wygeneruje dodatkową EBITDA w wysokości kilkudziesięciu milionów złotych.

W Polsce nowe formaty będą obejmowały trzy rodzaje obiektów, oferujących przede wszystkim produkty gastronomiczne. W formacie A będą to ok. 20-metrowe obiekty, natomiast w formacie B ok. 60-70-metrowe obiekty, zarówno wolnostojące, jak też zlokalizowane w ciągach komunikacyjnych. Powstaną również kąciki kawowe, w których sprzedaż będzie całkowicie zautomatyzowana. Zostaną one udostępnione w miejscach o szczególnie dużym natężeniu ruchu, m.in. na dworcach, w biurowcach, czy na lotniskach.

Wszelkie prawa do treści zastrzeżone.

Polecane artykuły

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker