Komentarze I Analizy

Millennialsi masowa planują po pandemii odejść z pracy

Pandemia Covid przyczyniła do zatarcia się granicy pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym, w efekcie czego coraz więcej pracowników czuje się wypalonych. To z kolei sprawia, że millennialsi masowa planują po pandemii odejść z pracy

Millennialsi masowa planują po pandemii odejść z pracy

Zresztą, nie tylko millennialsi chcą zmienić miejsce pracy. Blisko 26% wszystkich pracowników planuje zrobić dokładnie to samo zaraz po pandemii. Są to wyniki badania Pulse of the American Worker Survey firmy Prudential. Spośród tych pracowników, 80% martwi się o rozwój swojej kariery.

„Wielu pracodawców i liderów nie poradziło sobie zbyt dobrze z pandemią, w wyniku czego ich pracownicy pozostali bez pracy. Ludzie, którzy nie myśleli o zmianie pracy przed pandemią, teraz myślą o tym z powodu sposobu, w jaki ich pracodawcy ich traktowali lub nie traktowali” – mówi Jeff Kortes, ekspert i konsultant ds. utrzymania pracowników.]

Jak utrzymać millenialsów w pracy?

Kultura korporacyjna wydaje się odgrywać znaczącą rolę w decyzjach zawodowych pracowników. Prawie połowa pracowników, którzy planują odejść z pracy, oceniłaby wysiłki swoich obecnych pracodawców w zakresie utrzymania kultury organizacyjnej w czasie pandemii na 3 lub niżej – wynika z badania Prudential.

Zobacz także: Goldman Sachs postara się by jego pracownicy pracowali maksymalnie 80 godzin tygodniowo

Brak odpowiednich działań pracodawców szczególnie mocno uderzył w millennialsów. Jak twierdzi Jeff Kortes wielu millennialsów, którzy są młodsi i nie są żonaci, siedzi samotnie w swoich mieszkaniach. Nie mogą wyjść na drinka ze współpracownikami, nie mogą pójść na lunch. W efekcie są bardzo odizolowani, co zabija kulturę korporacyjną”.

Prudential zapytał w związku z tym pracowników, co mogą zrobić pracodawcy, aby zatrzymać swoje talenty? Poza bardziej hojnym wynagrodzeniem ankietowani pracownicy wymieniają elastyczne harmonogramy, możliwości awansu i pracę zdalną jako główne sposoby zachęcenia ich do pozostania na miejscu.

Kortes twierdzi, że kluczowe znaczenie dla utrzymania pracowników mają również regularne interakcje. Radzi on menedżerom, aby każdego dnia kontaktowali się ze swoimi pracownikami, nawet jeśli tylko po to, aby zapytać, co u nich słychać. Uważa także, że wielu menadżerów tego nie robi i w efekcie strzela sobie w stopę doprowadzając do masowego exodusu pracowników.

Boomerzy, a nie Millenialsi odpowiadają za niedobór siły roboczej w USA

Polecane artykuły

Back to top button