Uncategorized

Kolejna afera w Amazonie. Pracownicy byli zwalniani przez błąd systemu

Kolejna afera w Amazonie. Jak donosi The New York Times, system zajmujący się obsługą płatnych i bezpłatnych urlopów w Amazonie działał bardzo źle. Doprowadziło to do pogorszenia sytuacji finansowej tysięcy pracowników wspomnianej firmy. Wielu z nich przez jego złe funkcjonowanie zostało zwolnionych i nie otrzymało należytych im pensji. 


Kolejna afera w Amazonie

2021 rok był dla Amazona najlepszym rokiem pod względem finansowym i jednym z najgorszych pod względem wizerunkowym. To właśnie w ostatnich kilku miesiącach Vice ujawnił, że wielu kierowców zatrudnionych przez wspomniane przedsiębiorstwo musiało załatwiać swoje potrzeby fizjologiczne do butelek oraz toreb, bo nie mieli czasu na zrobienie tego w normalny sposób. Do tego to właśnie w lipcu bieżącego roku ITV News poinformowało, że w jednym z 24 centrów Amazona działających w Wielkiej Brytanii, podczas ogromnego kryzysu związanego z pandemią, firma wyrzucała ogrom niesprzedanych produktów. 

Od czasu wybuchu wspomnianych afer przedstawiciele Amazona zaczęli zaznaczać, że zamierzają stać się „najlepszym pracodawcą na Ziemi”. Jednak wiele osób nie wierzy w zapewnienia tego przedsiębiorstwa, a nowa afera związana z system obsługującym urlopy nie polepszy ich nastawienia do tej firmy. 

System zajmujący się obsługą urlopów w Amazonie działał bardzo źle

Co interesujące, usterkę wspomnianego systemu wykryto przypadkiem. Jak donosi The New York Times, rok temu Tara Jones, pracownica magazynu Amazona w Oklahomie, po narodzinach swojego dziecka, zerknęła na otrzymaną od wspomnianego przedsiębiorstwa wypłatę. Zauważyła, że dostała ona za mało pieniędzy. Otrzymała ona jedynie 90 z obiecanych 540 dolarów. Co więcej, błąd ten powtarzał się w następnych miesiącach. Sytuacja ta wpędziła ją w długi, więc postanowiła ona napisać maila do samego Jeffa Bezosa. 

Mail ten spowodował, że Amazon rozpoczął wewnętrzne dochodzenie. Jak donosi The New York Times, wynikło z niego, że przez co najmniej półtora roku Amazon nie opłacał odpowiednio świeżo upieczonych rodziców, pacjentów zmagających się z kryzysami zdrowotnymi i innych pracowników na urlopie. 

Kłopoty pracowników i wadliwa technologia

Z danych uzyskanych przez The New York Times wynika, że systemem obsługi płatnych i bezpłatnych urlopów w firmie Amazon działa bardzo źle. Często, gdy jakiś pracownik nie przychodził do pracy, gdyż posiadał urlop, był z niej automatycznie zwalniany lub jego pensja była automatycznie obniżana. Do tego odzyskanie utraconej przez błąd systemu pracy było bardzo trudne. Udowodnienie przez danego pracownika, że nie był w konkretnym dniu w pracy, bo był chory i wysłał zwolnienie od lekarza, zajmowało sporo czasu. Przez tę sytuację wiele osób zatrudnionych przez Amazona musiało przeżyć długie tygodnie bez żadnego dochodu. 

Andy Jassy, obecny dyrektor generalny Amazona, stwierdził, że system urlopów nie działa dobrze. Co więcej, obiecał on, że sam dołoży wszelkich starań, aby został on jak najszybciej naprawiony. Według niego winne opisanej sytuacji są problemy technicznie. Otóż w przeszłości wspomniane przedsiębiorstwo zlecało zarządzanie swoimi programami urlopowymi firmom zewnętrznym. Jednak w pewnym momencie firmy te przestały nadążać za zleceniami od amerykańskiego giganta. Z tego powodu Amazon postanowił sam stworzyć system zarządzający urlopami. Przedsiębiorstwo to postanowiło wykorzystać oprogramowania firm Salesforce, Oracle i Kronos. Jednak, jak wskazuje Andy Jassy, skoordynowanie działania wszystkich tych programów na raz okazało się zbyt trudne dla Amazona.

Zobacz także: Amazon nie zapłacił ani centa podatku i prosi o wsparcie dla swoich pracowników

Polecane artykuły

Back to top button