Gospodarka

Webinary – skuteczny sposób na pogłębianie swojej wiedzy

Rynek technologii webinarowych cieszy się ogromną popularnością – zarówno wśród przedsiębiorstw, jak i uczestników, którzy coraz chętniej pogłębiają w ten sposób swoją wiedzę. Od lat 90-tych XX wieku zwiększyliśmy zasoby e-learningowe, dzięki którym możemy zdobywać nowe umiejętności siedząc wygodnie na kanapie swojego salonu. W ramach zaproszenia na webinar pt. „Korzystasz z outsourcingu IT? Zachowaj kontrolę, dzięki Senhasegura”, przytoczymy kilka badań i dowodów na to, że edukacja online jest równie skuteczna, co klasyczne metody.

Webinar od Senhasegura

W ramach pogłębiania wiedzy i rozwijania swoich kompetencji, zapraszamy na darmowy webinar organizowany przez Senhasegura. Tym razem poruszony zostanie temat bezpieczeństwa podczas prac outsourcingowych, gdzie zlecamy cześć prac zewnętrznym specjalistom. Podczas spotkania przedstawiony będzie system PAM, który to umożliwia sprawne kontrolowanie udostępnionego środowiska sieciowego. Odpowiemy m.in. na pytanie w jaki sposób rozwiązania PAM oszczędzają Twoje pieniądze i jak upraszczają i automatyzują pracę administratora. Wykład poprowadzi product manager Senhasegura oraz Inżynier Techniczny, którzy oprócz przekazywania wiedzy, rozwieją wątpliwości i pozostaną do dyspozycji uczestników.

Webinar odbędzie się już 30 maja o 13:00, a więcej informacji oraz formularz zapisu znajdziesz tutaj: https://senhasegura.eu/pl/wydarzenia#ekonf2

PAM a kontrola

Na webinarze dokładnie zapoznasz się z możliwościami i funkcjonalnościami systemów PAM. Nie chcemy zdradzać zbyt wiele, dlatego tylko w telegraficznym skrócie przedstawimy czym są rozwiązania Privileged Access Management.

PAM ułatwia przedsiębiorstwom nadzorowanie tzw. sesji oraz kont uprzywilejowanych. Narzędzie docelowo umożliwia monitorowanie działań prowadzone przy użyciu kont admina i użytkownika – wykrywając tym samym m.in. czynności niepowołane lub zagrażające. Uwzględniając tą funkcjonalność – rozwiązanie to najczęściej wdraża się w dużych zakładach pracy, gdzie wykorzystuje się liczne serwery i stacje robocze. Doskonale też sprawdzi się w przedsiębiorstwach, współpracujących ze specjalistami na zasadzie outsourcingu.

Docelowo PAM umożliwia realizacje wielu celów – w tym umożliwia izolację kont uprzywilejowanych, w celu ograniczenia ryzyka wycieku i kradzieży danych.

Czy webinary faktycznie uczą?

Ostatni trend webinarów i nauki zdalnej postawił kilka, kluczowych pytań. Wśród nich pojawiły się wątpliwości na temat skuteczności owej metody, która – według wielu sceptyków – jest mniej efektywna. Aby obalić ten krzywdzący mit podejmowane są badania, które mają za zadanie wykazać, że edukacja w środowisku online może być równie ciekawa i owocna, co edukacja stacjonarna.

Tak oto np. Karl Gegenfurtner[1] próbuje w swoich eksperymentach odpowiedzieć na pytania: jakie cechy wpływają na efektywność webinarów? Jak skuteczne są szkolenia online?

Jego dotychczasowe eksperymenty badawcze wskazują, że taka forma nauki doskonale promuje wiedzę. Co więcej – ich organizacja służy również trenerom i wykładowcom, którzy w ten sposób otwierają się na nowe technologie [1].

Popularność webinarów to swoisty fenomen. Tylko od 2020 roku ich liczba wzrosła do 36 tysięcy i nic nie wskazuje na to, aby miała spadać. Nic dziwnego – przedsiębiorcy w Polsce twierdzą, że dzięki webinarom pozyskali nawet o 10% więcej leadów, a ich sprzedaż wzrosła o prawie 14% [2]. Tylko w 2020 roku liczba szkoleń online wzrosła 4-krotnie, a ich formułą zainteresowało się 2.4 mln uczestników. W ostatnich latach zrozumiano także, że webinary to efektywny sposób na budowanie działań PR-owych, sprzedażowych, a także marketingowych. Wniosek? Obserwując ten trend i popularność trudno jest odnieść się do rzekomego braku efektywności.

Bibliografia

[1] Gegenfurtner, A., & Ebner, C. (2019). Webinars in higher education and professional training: a meta-analysis and systematic review of randomized controlled trials. Educational Research Review, 28, 100293.

[2] Raport ClickMeeting

[3] Gegenfurtner, A., Schwab, N. and Ebner, C. (2018), ‘“There’s no need to drive from A to B”: exploring the lived experience of students and lecturers with digital learning in higher education’, Bavarian Journal of Applied Sciences, 4, 310–22. https://doi.org/10.25929/bjas.v4i1.50

Polecane artykuły

Back to top button