GospodarkaPolska

Polska w czołówce europejskich liderów gier komputerowych

Polska branża gier komputerowych należy do europejskiej czołówki. W Polsce 15 tys. osób pracuje w tym sektorze. Tylko w dwóch krajach Europy poziom zatrudnienia w branży gier jest wyższy. To Wielka Brytania i Francja. Pod względem zatrudnienia znajdujemy się więc w ścisłej czołówce, niemniej w przychodach wyprzedzają nas nie tylko Francja czy Wielka Brytania, ale również Niemcy, Finlandia i Szwecja. 

Polska branża gier komputerowych w czołówce europejskiej

Według świeżo opublikowanego raportu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) przychody w sektorze gier komputerowych wyniosły w Polsce blisko 1,3 mld EUR w 2022 roku, co stanowi wzrost względem 2017 roku aż o 250%. W ubiegłym roku na terenie naszego kraju znalazło się 494 producentów i wydawców gier. Warto jednak zauważyć, że mniej niż 1/3 z nich zanotowała wysokie zyski. Z czego to wynika? Jak wyjaśniają ekonomiści Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE) w tygodniku:

Wiąże się to m.in. z naturą rynku gier, zależnego od publikacji gry, której przygotowanie zajmuje kilka lat i jest przedsięwzięciem niepewnym.

Tak czy inaczej, polska branża gier systematycznie rośnie. Co więcej, ma duży potencjał wzrostowy na kolejne lata.

Branża gier w Polsce od lat notuje systematyczny wzrost przychodów. Jej eksportowy charakter oraz trendy na świecie pozwalają z nadzieją patrzeć na jej rozwój. Polska branża gier zajmuje czołowe miejsce w Europie, chociaż w większym stopniu zawdzięcza to liczbie zatrudnionych niż wielkości generowanych przychodów. To z kolei pokazuje, że wciąż jest jeszcze dużo do zrobienia w celu przełożenia włożonej pracy na wyniki finansowe – czytamy w tygodniku PIE

Eksportowy charakter polskiej branży gier wraz ze stale rosnącą liczbą graczy na świecie daje ogromne możliwości i powody do optymizmu na przyszłość. Warto zauważyć, że ponad 65% gier produkowanych w Polsce jest tłumaczonych na więcej, niż dwa języki, co jest ewenementem. Poza naszym krajem tłumaczonych jest jedynie 29% gier.

Europa daleko za Azją i Ameryką Północną

Zobacz też: Izraelski przewoźnik El Al zwiększył swoje zyski o… 1000%

Największym rynkiem gier na świecie jest region Azji i Pacyfiku, który stanowi 46% rynku światowego z wartością na poziomie 85,8 mld USD. W regionie tym jest aż 1,8 mld graczy. Drugim co do wielkości rynkiem jest region Ameryki Północnej (27%), a trzecim – Europa (18%). Wartość europejskiego rynku opiewa na kwotę 34,4 mld USD, a liczba graczy to 447 mln. 

Stopy procentowe rynków wschodzących są rekordowe. Opłacało się?

Wszelkie prawa do treści zastrzeżone.

Gabriel Chrostowski

Analityk makroekonomiczny, w wolnych chwilach uprawiający piłkę nożną oraz biegi krótko- i długodystansowe

Polecane artykuły

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker